środa, 23 maja 2018

Makaron z indykiem, szparagami i pieczarkami

Szybki obiad

Sezon na szparagi powoli się rozkręca, więc dziś przedstawiam mój ostatni obiad, który robi się błyskawicznie. Makaron w różnych połączeniach to u mnie zawsze sprawdzony sposób na smaczny i szybki obiad. Tym razem padło na szparagi z dodatkiem indyka i pieczarek. Oryginalny przepis na to danie pochodzi z bloga Smak Mojego Domu, na który serdecznie zapraszam - można tam znaleźć mnóstwo pomysłów na pyszne obiady i nie tylko. To danie bardzo mi posmakowało i zawsze w sezonie na szparagi, kiedy będę mieć ochotę na coś prostego i szybkiego na pewno będę je powtarzać :)
Inspiracja: Smak Mojego Domu

Sładniki (2 porcje):

  • ok. 500 g pieczarek 
  • 400 g filetu z piersi indyka
  • 200 g makaronu fusilli (u mnie bezglutenowy)
  • pęczek zielonych szparagów
  • 2-3 łyżki oleju kokosowego
  • sól i pieprz
Wykonanie:

Indyka pokroić w kostkę, przełożyć do pudełeczka, przyprawić i polać łyżką oliwy. Wsadzić na co najmniej 30 minut do lodówki. Następnie usmażyć na patelni bez tłuszczu (można delikatnie podać go wodą). 
Pieczarki pokroić w niewielkie, ale grube kawałki.Szparagi umyć i odłamać zdrewniałe końcówki, obrać końce i pokroić na mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzać olej. Wrzucić pieczarki, dodać sól oraz pieprz i smażyć, aż odparuje z nich woda. Podsmażone pieczarki zdjąć z patelni. Na tę samą patelnię wrzucić szparagi (można dodać troszkę oleju). Szparagi posolić i smażyć, aż zmiękną i lekko się przyrumienią (ok. 6 minut).
Do podsmażonych szparagów dodać pieczarki oraz indyka. Całość wymieszać i jeszcze chwilę podsmażyć.
W międzyczasie, w osolonej wodzie, ugotować makaron.
Do szparagów z pieczarkami dodać ugotowany makaron, całość dokładnie wymieszać i podsmażyć przez ok. 1 minutę.


Dietetyczny obiad

12 komentarzy:

  1. Coraz częściej widuje na blogach szparagi - mają wielu zwolenników ;)
    Taki obiad jest prosty w przygotowaniu i z pewnością pożywny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zielono i wiosennie- tak jak lubię. Szkoda tylko, że sezon na szparagi jest tak krótki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne danie, lubię takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam szparagów :) Ale na blogach widać je co raz częściej ;)
    Wygląda apetycznie - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie makaronowe dania z warzywami, a ze szparagami jeszcze nie próbowałam, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubimy takie dania makaronowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie, zdrowo i zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miło mi, że zainspirowałam Ciebie i mój przepis Ci się spodobał. Zrobię na obiadek Twoją propozycję. Wygląda bardzo apetycznie i z pewnością jest pyszne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...