sobota, 29 lutego 2020

Proste fit ciasto czekoladowe z owocami

Fit ciasto czekoladowe

Dziś zapraszam na bardzo proste, mocno czekoladowe ciasto z owocami w nieco zdrowszej wersji. Idealne na weekend, czy też imprezę lub nawet na słodką przekąskę np. do pracy. Ciasto jest puszyste, nie jest za słodkie ani zbyt ciężkie. Do ciasta można dodać dowolne owoce, najlepsze będą te jagodowe, świetnie na pewno pasowałyby tu wiśnie. Można też dodać do środka kawałki czekolady, albo polać je polewą czekoladową lub posypać cukrem pudrem.

Składniki (forma 18 x 18 cm):
  • 300 g mąki pełnoziarnistej
  • 4 łyżki ciemnego kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 180 g ksylitolu/erytrytolu
  • 3 jajka
  • 230 ml mleka roślinnego 
  • 120 g roztopionego oleju kokosowego lub rzepakowego
  • dowolne owoce  (świeże lub mrożone) np. maliny, borówki, wiśnie, porzeczki,  truskawki

Wykonanie:

W naczyniu umieścić składniki mokre: jajka, mleko i olej. Dodać cukier i wymieszać rózgą kuchenną do połączenia się składników. W osobnej misce przesiać mąkę, kakao, dodać proszek do pieczenia i sól. Następnie wsypać  bezpośrednio do mokrych składników i wszystko dokładnie wymieszać (można to zrobić za pomocą miksera).
Na wierzch wyłożyć owoce lekko wciskając je w ciasto.
Piec przez około 35-40 minut w 180ºC do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.

Ciasto z owocami

Proste ciasto

Zdrowy deser

8 komentarzy:

  1. A mi wyszedł zakalec. Pięknie urosło. Potrzymał najpierw w zamkniętym piekarniku potem uchylilam. Oczywiście opadło i zakalec wyszedł😭

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że to ciasto mi wyjątkowo wyrosło :D Przeważnie mi też zwykle opadają, więc sama byłam zaskoczona ;) Pewnie wiele zależy od składników i piekarnika, więc ciężko mi doradzić co zrobić, żeby ciasto zawsze pięknie wyrastało, chociaż najważniejsze żeby smakowało :D

      Usuń
    2. Ja zawsze owoce układam np. na blaszcze i posypuję mąka, a po chwili dodaje je do ciasta. Dzięki temu owoce nie puszczają tak mocno soków i nie wychodzi mi zakalec.

      Usuń
  2. Lekko odchudzona wersja ciasta czekoladowego, super, a że z owocami, to jak dla mnie same plusy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto jest pyszne, wilgotne i bardzo czekoladowe. Dodałam do ciasta wiśnie z zalewy. Przepis super 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę go dzisiaj upiec😋, pozdrawiam🌻🌺🌼🌷

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...