wtorek, 21 marca 2017

Bananowe brownie

Czekoladowe ciasto bananowe

Pyszne, proste i zdrowe ciasto bananowe, które przypomina popularne brownie. Ciasto jest mocno czekoladowe, wilgotne i bardzo sycące. Nie ma w nim niezdrowego tłuszczu, cukru, ani mleka i jajek. A zamiast mąki zmiksowane płatki owsiane. 
Takie brownie śmiało można zjeść na śniadanie albo zabrać ze sobą jako zdrową przekąskę. 
Brownie robiłam w formie do pieczenia o wymiarach 26 x 21 i ciasto wyszło dość płaskie, więc jeśli wolicie grubsze to polecam użyć mniejszej :).

Składniki (forma 26 x 21 cm):

  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 4 kopiate łyżki ciemnego kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 średnie lub 3 duże dojrzałe banany
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki miodu lub syropu z agawy
  • 1/3 szklanki posiekanej gorzkiej czekolady (70% kakao)
  • na wierzch: ok. 40 g roztopionej gorzkiej czekolady

Wykonanie:

Formę do pieczenia wyłożyć papierem. Piekarnik nagrzać do 180ºC.
Płatki zmiksować na mąkę (1-2 minuty). Dodać kakao i proszek do pieczenia. Odstawić.
Banany, miód i ekstrakt waniliowy zblendować na gładką i kremową masę. Wlać do miski z mąką i wymieszać. Wsypać pokrojoną czekoladę. Wyłożyć masę do formy i wyrównać. Piec przez 20-25 minut. Ostudzić.

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i pokropić po cieście.

*Można też rozgnieść banany widelcem i wymieszać wszystko ręcznie


Czekoladowe ciasto bananowe

Czekoladowe ciasto bananowe

36 komentarzy:

  1. O kurcze! Wyszlo oblednie Az mi szkoda ze nie mam bananow bo bym zaraz kopiowala twoje ciacho Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, uwielbiam takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za bananami, ale kupiłaś mnie tym brownie, tym bardziej, że jest bez jajek i można przerobić je na wegańskie :D Chyba je "wyczaruję", tylko pominę słodzidło bo banany dla mnie same w sobie są słodkie a jak jeszcze dorzucę czekoladę 70% to tej słodyczy dojdzie (tak dla mnie 70% to słodkawa czekolada :P). No chyba, ze dam czekoladę siekierę 90%, to wówczas zastanowię się nad dodatkiem słodzidła :P Najlepiej spróbować surowego ciasta :) Jakby nie było dziękuję za przepis :) Zastanawiam się też czy wyjdzie z mąką orkiszową lub gryczaną :P

    Życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedz mi jeszcze.... do brownie zużyłaś całą tabliczkę czekolady? ;)

      Usuń
    2. Cieszę się, że ciasto się spodobało :D
      Użyłam czekolady z Lidla (tabliczka 125 g) i wykorzystałam tak około połowy (ok. 1/3 szklanki do ciasta i reszta do roztopienia i pokropienia na wierzchu). W Lidlu jest też bardzo dobra czekolada z 80% kakao, więc może ta będzie odpowiednia dla Twojego preferowanego poziomu słodkości :D
      Myślę, że z mąką orkiszową wyjdzie, nie wiem jak z gryczaną... Jak przetestujesz to napisz jak wyszło :)
      Również życzę miłego wieczoru i udanych wypieków! :)

      Usuń
    3. Wiem o której czekoladzie piszesz :) Według mnie jest bardzo smaczna a 81% (o której wspomniałaś) jest jeszcze smaczniejsza :) Obie tabliczki recenzowałam u siebie na blogu i otrzymały bardzo dobrą ocenę :) Jeśli chodzi o gorzkie czekolady to markę J.D.Gross uważam za bardzo dobrą (w przeciwieństwie do czekolady deserowej Bellarom 71% w której wyczuwałam margarynę;/ - po zmianie opakowania jej nie kupowałam, więc nie wiem jak jest teraz) :) Jeśli chodzi o stopień słodkosci to rok temu ta 81% była w porządku, ale od tamtego czasu moje kubki smakowe uległy zmianie a ja długo nie jadłam czekolady tej marki (miałam inne). Poza tym czekolada idzie do ciasta, więc jak się domyślam jej rola to nadanie intensywniejszego czekoladowego smaku a nie słodyczy :)
      W domu mam kilka tabliczek w tym czekoladę 90%, więc może tę wykorzystam - zobaczę :) Z pewnością masy będę próbować na surowo i wówczas będę wiedzieć co i jak :) Pierwszy wypiek będzie z mąka orkiszową, co do gryczanej to chyba muszę poradzić się Pandek z bloga Cany Pandas - Dziewczyny mają doświadczenie jeśli chodzi o bezglutenowe wypieki :) Kiedys piekłam bułki z dodatkiem tej mąki: wyszły czarne i mało wyrośnięte ale smaczne... w szczególności smakowały mojej mamie :) Jak juz upiekę to dam znać - napiszę tutaj w komentarzu (może moja opinia przyda się czytelnikom bloga i wszystkim tym, którzy będą zastanawiali się nad upieczeniem tego brownie, chociaż według mnie nie ma co się zastanawiać, tylko trzeba piec :D)

      PS Przepraszam, ze się tak rozpisałam :) ♥

      Usuń
    4. Zawsze miło jest czytać dłuższe komentarze ;)
      Waśnie o czekoladę marki J.D.Gross mi chodziło :) Bardzo lubię ich serię i zazwyczaj właśnie ich używam w wypiekach. W sumie rzadko jem czekoladę tak na samo (jakoś mnie nie ciągnie ;D) ale w ciastach i ciasteczkach to już co innego ;) Jasne, najlepiej dopasować poziom słodkości do siebie,. Gusta kulinarne to jednak rzecz bardzo subiektywna :)
      Co do mąki gryczanej to właśnie bardzo rzadko mam z nią styczność, więc rzeczywiście warto popytać ekspertów :D Jak zrobisz to koniecznie napisz, sama jestem ciekawa jak wyjdzie w innej wersji.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    5. Z czekoladą u mnie podobnie... w ogóle ostatnio do słodkiego mnie nie ciągnie ale na takie brownie nabrałam ochoty ;) Niestety nie miałam czasu jeszcze piec ;/ mam nadzieję, ze uda mi się w tym tygodniu. Oczywiście dam znać :)

      Usuń
  4. Uwielbiam brownie, a z bananami musi smakować nieziemsko. :-) Wygląda tak pysznie, że ślinka leci :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, bardzo lubię takie ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super, trzeba koniecznie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki rozmiar blaszki na tą ilość składników? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prostokątna foremka o wymiarach 26 x 21 cm. Mniejsza będzie nawet lepsza, ale większej na taką ilość składników nie polecam :)

      Usuń
  8. Bardzo lubię banany w cieście. Nadają fajnego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ile g maki robilas moze z kokosowa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mąką kokosową nie robiłam. Jest ona dość trudna w "użyciu" i chłonie bardzo dużo płynów, więc obawiam się, że akurat z tym przepisem ciasto może nie wyjść.

      Usuń
    2. jeszcze mogłabyś mi tylko powiedzieć jak gramaturowo ztą mąką?:) Bo chetnie zrobie to brownie :)

      Usuń
    3. Jeżeli chodzi o mąkę owsianą to myślę, że 110 g powinno wystarczyć :)

      Usuń
  10. Bardzo podoba mi sie taka kompozycja i muszę zrobić koniecznie takie zdrowszr brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Narobilas mi ochoty na to ciacho. Pięknie i smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiamy takie bananowe wypieki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. przepis zapisuję do zrobienia w najbliższym czasie! :) ostatnio bardzo często goszczą u mnie zdrowe słodycze. Są wartościowe i doskonale zaspokojają ochotę na słodkie. w sam raz na weekendową rozpustę lub drugie sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam! To ciacho jest po prostu mega! :) Dziękuję za przepis :) Jest tak uzależniające i wspaniale wilgotne. Ja swojego już dodatkowo nie słodziłam, banany zrobiły całą robotę :)

      Usuń
    2. Dziękuję <3 Cieszę się, że ciacho smakowało :D

      Usuń
    3. Podpisuję się wszystkimi możliwymi kończynami :) Ja również swojego nie dosładzałam i wszyło idealne :) Moje pierwsze brownie i się nie zawiodłam :)

      Usuń
    4. Super, super! Jak miło jest czytać takie komentarze :D

      Usuń
  14. Orientuje się ktoś, ile to ciacho może mieć kalorii? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całość ma około 1490 kcal. Jeden kawałek ma ok. 125 kcal, ale to oczywiście zależy od tego na jak duże kwadraciki pokroimy ciasto (mi wyszło 12 sztuk) :)

      Usuń
  15. Uwielbiam takie przepisy :)
    Wygląda jak brownie z fasoli - ulubione ciacho mojego J. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Boże, wyszło obłędne! Długo szukałam czegoś co pomoże przetrwać w trudnych chwilach diety i ćwiczeń - czasem potrzebne jest coś co uzupełni moje spadki cukru. I w końcu znalazłam :) dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta bananowe to najlepszy i najpyszniejszy ratunek w czasie diety :D Bardzo się cieszę, że smakowało i dziękuję za miły komentarz :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...