piątek, 3 listopada 2017

Czekoladowe placuszki z mąki kokosowej

Czekoladowe placuszki z mąki kokosowej

Jedne z najlepszych placuszków jakie jadłam, puszyste, wilgotne, bardzo czekoladowe, z wyczuwalnym smakiem kokosa. Przełożone masłem orzechowym i dżemem rozpływają się w ustach i wyglądają jak mini torcik. Podobne placuszki pojawiły się już na blogu, w zwykłej, ale równie pysznej wersji (przepis), choć mi jako wielbicielce wszystkiego co zawiera kakao te zdecydowanie smakują bardziej. Wydaje mi się też, że lepiej się smażą i jest mniejsze prawdopodobieństwo, że mogą się rozlecieć (mąka kokosowa ma to do siebie, że czasem trudno z nią współpracować ;)
Placuszki są bezglutenowe, nie zawierają też mleka oraz cukru - słodyczy dodaje banan, który przy okazji sprawia, ze placuszki nie są suche. W przepisie nie użyłam mleka, ale w zależności od mąki ciasto może wyjść zbyt gęste - można wtedy dolać kilka łyżek.  

Składniki (5 placuszków):

  • 1 duże jajko lub 2 małe
  • 1 średni dojrzały banan
  • 1 kopiata łyżka kakao
  • 1/2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia 
  • 2 płaskie łyżki mąki kokosowej
  • olej kokosowy do smażenia

Wykonanie:

Jajko, banana, proszek do pieczenia i kakao umieścić w blenderze i miksujemy na gładka masę. Dodać mąkę kokosową i jeszcze raz zmiksować do połączenia, albo wymieszać za pomocą łyżki. Patelnię posmarować olejem kokosowym i dobrze rozgrzać.Nakładać ciasto (około 2 łyżek) i smażyć na bardzo małym ogniu do zarumienienia (około 3-4 minuty). Przewrócić bardzo delikatnie i smażyć jeszcze przez chwilę.

Podawać z ulubionymi dodatkami,  świetnie sprawdzi się dżem i masło orzechowe.

Czekoladowe placuszki z mąki kokosowej

Czekoladowe placuszki z mąki kokosowej

9 komentarzy:

  1. Wyglądają jak brownie z masłem orzechowym :D Majstersztyk :D Dla tych którzy kochają kakao ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne placuchy :) muszę spróbować ich w wersji z kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich jeszcze nie jadłam, ale bardzo chętnie skosztuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam resztki mąki kokosowej własnej produkcji i wypadałoby zużyć - dzięki za podpowiedź ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają jak ciasto czekoladowe, a skład wskazuje, że smakowały genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasze ulubione placuszki to właśnie wszystkie z mąką kokosową <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...