środa, 29 września 2021

Fit sernik na kruchym spodzie

Fit sernik

Sernik to jedno z moich ulubionych ciast. Choć nie zawsze wychodzi idealny, przeważnie mi opada, ale jednak wciąż jest pyszny :) Sernik starałam się zrobić bardziej w wersji fit, nie ma w nim cukru, dodałam mleka kokosowego light zamiast śmietanki kremówki, nie ma w nim także masła, które często można znaleźć w przepisach na klasyczny sernik.
Ten sernik wyszedł kremowy i rozpływa się w ustach, z góry troszkę się przypiekł, ale dzięki fajnie się prezentuje, zwłaszcza ozdobiony świeżymi owocami.

Uwaga! Wszystkie składniki na masę serową powinny mieć temperaturę pokojową.
Składnik (tortownica o średnicy 21 cm):

Cisto kruche:
  • 180 g mąki orkiszowej lub innej
  • 90 g masła
  • 4 łyżki kylitolu/cukru brązowego
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka śmietany 12%
Masa serowa:
  • 500 g sera twarogowego (z wiaderka)
  • 1/2 szklanki ksylitolu/erytrytolu/cukru
  • 100 ml gęstego mleka kokosowego light
  • 3 jajka
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy (proszek 60 g)
Wykonanie:

Kruche ciasto: Do miski wsypać mąkę, dodać sól, ksylitol oraz pokrojone w kosteczkę zimne masło. Rozdrabniać składniki aż powstanie drobna kruszonka. Dodać jajko oraz śmietanę i połączyć składniki w gładkie oraz jednolite ciasto. Następnie włożyć na około 30 minut do lodówki.
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto wyjąć z lodówki, pokroić nożem na plasterki (lub zetrzeć na tarce) i wylepić nimi spód formy.
Masa serowa: Wszystkie składniki masy serowej przełożyć do miski i krótko zmiksować (tylko do połączenia się składników). Wyłożyć do tortownicy i piec około 60 minut w 180 stopniach.

 
Fit serniczek

Dietetyczny sernik

22 komentarze:

  1. Witam serdecznie ♡
    Wygląda bardzo apetycznie, na pewno smakuje obłędnie :) Muszę wypróbować ten przepis :) Świetny wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam sernik. Fit wersja jak najbardziej mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki! Ale bym zjadla taki kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm uwielbiam tego typu serniki, wygląda obłędnie!
    POzdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem fanką serników, ale chyba zrobię dla męża :) niech się cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. na sernik zawsze jestem chętna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię serniki, ten wygląda bosko ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszelkiego typu serniki, a ten malinowy wygląda bardzo smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie fit słodkości ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale on apetycznie wygląda! Aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernik to dla mnie takie typowo letnie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszny serniczek kochana. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja dawno nie robiłam sernika - teraz mam takiego smaka na sernik, że chyba w weekend popełnię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam serniki, ten wygląda mega apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham sernik, ależ Twój mi się podoba aż mi ślinka leci <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię serniki, skusiłabym się bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. omg I love cheesecakes so much!!!! I like blueberry cheesecakes. When I eat cheesecake, I feel like I'm in heaven, haha. omygod it looks so soft in the inside. Now I want a piece of cheesecake😭

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepysznie prezentuje się ten sernik :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pychota. Trochę przypieczone serniczki też są super. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...