niedziela, 15 października 2017

Zdrowy, podwójnie czekoladowy chlebek bananowy

Dietetyczne ciasto czekoladowe

Uwielbiam ciasta czekoladowe, im ciemniejsze tym lepiej :) Dziś polecam taki właśnie bardzo czekoladowy, zdrowy, mięciutki chlebek bananowy. Ciasto jest bardzo proste do wykonania, nie zawiera cukru, ani dużej ilości tłuszczu. Najlepiej użyć do niego jak najdojrzalszych bananów choć i wtedy nie jest on zbyt słodki. Bardzo wyczuwalny jest w nim smak kakao, więc jeśli ktoś lubi naprawdę słodkie wypieki to warto dodać do niego kilka łyżek np. ksylitolu. 
Ciasto jest idealnie wilgotne, puszyste i miękkie. Chlebek świetnie sprawdzi się na śniadanie, obowiązkowo posmarowany masłem orzechowym ;) Oczywiście śmiało można nim przywitać gości, albo po prostu zjeść go jako przekąskę do niedzielnej kawki.

Składniki:

  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3 dojrzałe banany
  • 3 łyżki ksylitolu (opcjonalnie)
  • 1/3 szklanki roztopionego oleju kokosowego
  • 1/3 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • kilka kostek gorzkiej czekolady (u mnie 81% kakao)

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC.
Czekoladę pokroić w drobną kostkę.
Jajka roztrzepać w misce, banany rozgnieść widelcem i połączyć z jajkami. Wlać olej kokosowy oraz mleko, wymieszać. W osobnej misce połączyć ze sobą mąkę, kakao, sól i opcjonalnie ksylitol. Przesypać suche składniki do mokrych i wymieszać tylko do połączenia się składników. Przełożyć masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez około 1 godzinę, do suchego patyczka. Wyjąć, przestudzić i zajadać.

Czekoladowy chlebek bananowy

Proste ciasto czekoladowe

Zdrowe ciasto czekoladowe

28 komentarzy:

  1. To chyba najlepszy chlebek bananowy jaki pojawił się u Ciebie na blogu :) Wygląda świetnie i to bogactwo kakao ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę przypomina mi brownie i nawet widać kawałeczki bananów xD

      Usuń
    2. O, bardzo dziękuję :* I nieskromnie się zgodzę - to najlepszy chlebek bananowy jaki zrobiłam/jadłam :D Pewnie to przez tą ilość kakao i czekolady :D Zresztą im ciemniejsze ciasto tym bardziej mi smakuje :D
      W końcu to chlebek bananowy, więc banany muszą być hah :D

      Usuń
    3. Wcale nie musisz być skromna - dobrze, że nasz wartość swojego wypieku i swoją ;D Ja uwielbiam kakao a moja ciocia i banany i kakao - banany to je kilogramami :D Upiekę chlebek i będę miała pretekst aby złożyć Jej niezapowiedziana wizytę xD
      Żartuję oczywiście z tym pretekstem - ciocię zawsze warto odwiedzić :)

      PS A jak banany to musi być kakao i teraz posmarować kromeczkę masłem orzechowym... bo przecież banan xD

      Usuń
    4. Kakao+banan+masło orzechowe,a na to jeszcze plasterki banana i jest idelanie ;D
      Pozdrawiam ciocię i życzę smacznego :D

      Usuń
    5. I jeszcze całosć zwieńczyć posiekanymi orzechami xD
      Dziękuję w imieniu swoim i cioci - z pewnością przekażę :) :*

      Usuń
  2. Mmm, na drugie śniadanie będzie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już samo "podwójnie czekoladowy" wywołuje u nas napad zachwytu xD

    OdpowiedzUsuń
  4. takie bananowe chlebki bardzo lubię i tak jak i Ty uważam, że najlepsze są właśnie z masłem orzechowym! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować, ciasto jak znalazł do niedzielnego obiadu

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie intensywnie czekoladowe smaki :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale on cudownie wygląda: wilgotny i mega czekoladowy. Po prostu pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już sam Twój opis sprawił, że zrobiłam się głodna. To musiało być przepyszne ciacho. Chętnie wypróbuję przepis już wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda idealnie - bardziej czekoladowy chyba być nie mógł :) Wszystkie dodatki doskonale do siebie pasują, a chlebek w przekroju przypomina mi brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po przeczytaniu "podwójnie czekoladowy" od razu wiem, że to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda apetycznie. Ciekawe ciasto, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojojoj! Zajadałabym się bez opamiętania :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki rozmiar keksówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam silikonowej keksówki o wymiarach 24x10 cm

      Usuń
  14. ooo takie pyszności do herbatki by mi sie przydały:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się twoje zamiłowanie do bananów ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię chlebek bananowy :) jadłam już nieraz :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...