środa, 4 października 2017

Ciasteczka z ciecierzycy i masła orzechowego

Zdrowe ciasteczka z ciecierzycy

Pierwszy raz robiłam ciasteczka z ciecierzycy i bardzo byłam ciekawa co z tego będzie. Fasolowe brownie mnie zachwyciło, ale ciasteczka rządzą się innymi prawami ;) Te są miękkie i niezbyt słodkie oraz mają dość specyficzny smak, który pewnie nie każdemu przypadnie do gustu.
Mi ciasteczka posmakowały, zjadłam je popijając pyszną kawę i na pewno nie raz jeszcze je zrobię. Polecam je osobom nie bojącym się troszkę poeksperymentować, a wielbiciele słodkich sklepowych słodyczy mogą trochę kręcić nosem. Na pewno można je bardzo polubić, albo stwierdzić, że ciecierzycę jednak woli się w innej wersji np. hummusu ;)
 Przepis jest bardzo prosty. Wykonanie ciasteczek również nie zajmuje dużo czasu, nie potrzeba też wielu składników. Ponadto ciastka są bezglutenowe oraz nie zawierają mąki ani cukru.

Składniki (ok. 15 ciasteczek):

  • puszka ciecierzycy 
  • 40 g gładkiego masła orzechowego
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • szczypta soli
  • 3 łyżki miodu lub syropu z agawy
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g gorzkiej czekolady

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 170ºC.
Ciecierzycę odsączyć i dokładnie przepłukać. Następnie przesypać ją do blendera, dodać masło orzechowe, miód oraz ekstrakt waniliowy i zmiksować na gładką masę. Dodać mąkę kokosową, proszek do pieczenia i całość wymieszać za pomocą łyżki. Na koniec wsypać pokrojoną gorzką czekoladę i jeszcze raz wymieszać. Zwilżyć dłonie letnią wodą i odrywając kawałki ciasta, tworzyć kulki wielkości orzecha włoskiego, które następnie układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie spłaszczać*. Piec przez 10-12 minut, aż ciasteczka się przyrumienią.

*Ja swoje ciasteczka trochę za bardzo docisnęłam przez co wyszły nawet zbyt płaskie ;)


Zdrowe ciasteczka

14 komentarzy:

  1. JA tam bym nie bała się ich spróbować a gdybym częstowała kogoś, to nie powiedziałabym z czego są, tylko czekała na reakcje :D Na pewno Twoje ciacha są pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno smakują obłędnie :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super ciacha! :) mam słabość do masła orzechowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciecierzycę w słodkim wydaniu. A z masłem orzechowym i czekoladą komponuje się idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mają ciekawy skład. Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę je koniecznie zrobić, zapewne są przepyszne :)
    https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy pomysł, musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na bezglutenowe ciasteczka, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłyśmy takie z soi ciasteczka i też wyszły genialne :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaraz się biorę za nie :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...