czwartek, 19 października 2017

Spaghetti z indykiem, cukinią i pieczarkami

Fit spaghetti

Dziś jedno z moich ulubionych dań, które robi się bardzo szybko. Zdecydowanie wole piec, natomiast jeśli chodzi o obiady to preferuję raczej jakieś szybkie, smaczne i zdrowe. Najlepiej jednogarnkowe albo jednopatelniowe ;) Przeważnie jadam kasze, ale ostatnio naszła mnie ochota na makaron. Wybrałam bezglutenowy -spaghetti, który jest bardziej żółty od tradycyjnego i bardzo fajnie prezentuje się w połączeniu z sosem pomidorowym. Ten sos świetnie sprawdzi się również w towarzystwie ryżu lub kaszy, co również przetestowałam. Doskonale smakuje zwłaszcza z kaszą bulgur lub jaglaną. Na wierzch podałam posiekany szczypiorek, ale można oczywiście dodać np. ulubiony ser  żółty (w końcu to spaghetti! :)

Składniki:

  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 średnia cukinia
  • ok. 300 g pieczarek
  • ok. 400 g filetu z piersi indyka
  • 400 g passaty pomidorowej
  • 2 łyżki oliwy lub oleju kokosowego
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki papryki wędzonej
  • szczypta ostrej papryki
  • bazylia,
  • oregano
  • sól, pieprz
  • ulubiony makaron lub kasza

Wykonanie:


Indyka pokroić w drobną kostkę i usmażyć na patelni z niewielką ilością oleju. Cebulę i czosnek pokroić w drobną kostkę. Pieczarki i cukinię również pokroić w bardzo drobną kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę, podsmażyć czosnek z cebulą na złoty kolor. Wrzucić pieczarki i smażyć przez około 5 minut na średnim ogniu. Dorzucić cukinię i smażyć jeszcze przez kilka minut, aż cukinia zmięknie. Następnie wlać passatę pomidorową, wrzucić usmażonego indyka oraz przyprawy i gotować na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu, aż sos zgęstnieję. Na koniec doprawić solą i pieprzem.
Podawać z makaronem lub kaszą.


Fit obiad

12 komentarzy:

  1. uwielbiam spaghetti z drobiem :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie :) Takie smaki bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak w smaku taki makaron? Smakuje podobnie do takiego tradycyjnego? ;)
    Pożywny obiad ale i kolacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie widzę różnicy (oprócz koloru), a makaron bezglutenowy jest "lżejszy" dla mojego żołądka ;) Choć dawno już nie jadłam tradycyjnego makaronu, więc trudno mi dokładnie porównać smaki ;D

      Usuń
    2. Lżejszy ale sycący - to najważniejsze :) Uczucie ciężkości i wrażenie, ze coś zalega w żołądku nie jest przyjemne ;/ W Biedrze chyba jest promocja na wszystkie makarony w tym ten bezglutenowy, więc jeśli będę pamiętać to z ciekawości kupię :) Wprawdzie makaronu nie jadłam ho, ho, ale spróbować zawsze warto a na makaron w domu zawsze znajdzie się chętny (tato lubi z mlekiem) ;) A kolorek rzeczywiscie ma śliczny :D

      Usuń
  4. Ślinka cieknie na sam widok tego dania, bardzo by mi posmakowała Twoja wersja spaghetti!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dania jednogarnkowe to i moje ulubione :)
    A taki makaron z sosikiem wygląda bardzo smakowicie (nie widzę na liście składników indyka, co zapowiada tytuł i taka wersja podoba mi się zdecydowanie bardziej :P) - od dłuższego czasu kupuję makaron kukurydziany, a taki zwykły jadam bardzo okazjonalnie, zazwyczaj poza domem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękuję za czujność :D Zaraz dodam indyka do listy składników, choć na zdjęciach można go wypatrzeć ;D Ale i bez niego na pewno wyszłoby bardzo smacznie :)

      Usuń
  6. Moje smaki! Kolejny pomysł na makaron do zapisania!

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniała propozycja na lekki wytrawny obiad! :) również najczęściej jadam kaszę, ale czasami przychodzi ochota na makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  8. My jeszcze lubimy posypać takie danie dużą ilością natki pietruszki :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...