środa, 15 grudnia 2021

Czekoladowo-bananowe ciastka owsiane z orzechami

Fit ciastka

Tym razem mam propozycje na kolejną łatwą i szybką fit przekąskę. Ciasteczka są bardzo czekoladowe, można użyć dowolnych ulubionych orzechów, ja zdecydowałam się na orzechy laskowe, które świetnie pasują do czekolady. Płatki i orzechy zmieliłam przez chwilę w blenderze, żeby były drobniejsze, ale nie jest to konieczne, można tego nie robić lub np. użyć  płatków błyskawicznych. Użyłam również czekolady o 64%, która dla mnie jest wystarczająco słodka, więc nie dodawałam żadnego dodatkowego słodzika.

Składniki (ok. 1o ciastek):

  • 2 dojrzałe banany
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 1/2 szklanki drobno posiekanych orzechów laskowych
  • 40 pokrojonej gorzkiej czekolady (u mnie 64 % kakao)
  • 2 łyżki miodu/syropu klonowego/cukru (opcjonalnie)

Wykonanie:

Płatki wsypać do blendera i krótko zblendować, żeby były drobniejsze. Orzechy posiekać. Banany rozgnieść, przełożyć do miski, wsypać zmiksowane płatki, dodać orzechy oraz czekoladę i wszystko wymieszać. Wykładać na blachę tworząc kulki, które następnie delikatnie spłaszczać na kształt ciastek. Piec ok. 15 minut w 180 stopniach (funkcja góra-dół).

Bananowe ciasteczka

Ciastka z czekoladą i orzechami

17 komentarzy:

  1. Pozywne i zdrowe. Rzeczywiście idealna fir przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam właśnie przepisu na ciasteczka. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, właściwie to dietetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. zdrowo i pysznie. Coś na drugie śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasteczka owsiane :) A ta wersja brzmi bajecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie połączenia

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają super, będę musiała takie upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę takie zrobić, są super❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne do chrupania w czasie świątecznych przygotowań :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przepis, muszę koniecznie zrobić takie ciastka 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne i zdrowe :) A można zrobić bez orzechów? Niestety uczulona na nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście można pominąć orzechy, wtedy będą to ciastka czekoladowe ^^

      Usuń
    2. Ja kiedyś robiłam właśnie bez orzechów :) Ale teraz spróbowałabym z orzechami :)

      Usuń
  12. jaka świetna przekąska - zwłaszcza dla najmłodszych :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. I love chocolate and banana combo, and this looks delish. I need to try this.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...