środa, 3 listopada 2021

Fit ciastka z orzechami i czekoladą

Fit ciastka

Domowe ciastka owsiane to jeden z najlepszych pomysłów na słodką i prostą przekąskę. Dziś zapraszam na takie mocno orzechowe z dodatkiem czekolady. Idealnie chrupiące i kruche. Do ich zrobienia wykorzystałam zwykłe masło 82 % oraz dodałam też masło orzechowe crunchy, przez co nie mają one "maślanego" smaku, za którym osobiście nie przepadam. Ciastka można też zrobić w wersji bezglutenowej, używając płatków owsianych bez glutenu. Ja swoje dodatkowo zmieliłam przez chwilę w blenderze, żeby były drobniejsze, ale dobrze sprawdziłyby się tu też płatki owsiane błyskawiczne.

Składniki (ok. 20 sztuk):
*składniki powinny być w temperaturze pokojowej
  • 100 g masła
  • 4 łyżki masła orzechowego crunchy
  • 7 łyżek erytytolu/cukru
  • 100 g płatków owsianych
  • 100 g mąki ryżowej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 40 g pokrojonej gorzkiej czekolady
  • 2 garści posiekanych orzechów (u mnie ziemne i włoskie)
Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Masło ubić z erytytolem na jasną masę. Dodać masło orzechowe oraz jajko i jeszcze chwilę ubijać do połączenia się składników. Wsypać mąkę, płatki, proszek do pieczenia, czekolad i orzechy i zagnieść na ciasto (masa powinna być plastyczna i nie kleić się do dłoni, gdyby była zbyt klejąca dosypać mąki). Formować kulki wielkości orzecha włoskiego, układać na papierze do pieczenia i spłaszczyć dłonią. Piec przez około 13 minut w 180 stopniach.

Ciastka owsiane

Zdrowe ciastka

Ciastka z orzechami

Zdrowa przekąska

23 komentarze:

  1. Kocham takie ciasteczka, a te wyglądają tak apetycznie, że chyba będę musiała takie upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciasteczki to ja rozumiem :) Zapisuję sobie przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić takie ciastka skoro są fit ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam chrupać takie ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  5. A można wersję bez orzechów bo jestem na nie uczulona? :)
    Ogólnie ciasteczka prezentują się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możnie nie dodawać masła orzechowego ani orzechów i zrobić z samą czekoladą :)

      Usuń
    2. O to jest to! :) cieszę się, że tak można :) bo przepis super :)

      Usuń
  6. Przepis idealny dla mnie . Uwielbiam fit słodycze

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ciasteczka, mam do wykorzystanie masło orzechowe

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie, pochrupałabym takie ciasteczka z apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis a ciasteczka wyglądaja przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robię bardzo podobne. I choć robi się je bardzo szybko, jeszcze szybciej znikają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Omatko, ale zrobiłaś mi na to ochotę. ♥️

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajne ciasteczka :) Lubię domowe słodkości :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie ciasteczka z chęcią bym spróbowala!
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie domowe ciasteczka są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. OMG this recipe looks amazing darling

    OdpowiedzUsuń
  16. idealne do kawki albo herbatki :) Mniam. Muszę w końcu upiec jakieś ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam wczoraj, są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...