niedziela, 4 listopada 2018

Proste ciasto owsiane z jabłkami i orzechami

Zdrowe ciasto

Dziś mam dla was banalnie proste ciasto, które powstało z tego co akurat było pod ręką - jabłka i banan leżały już kilka dni, a jakoś nie miałam ochoty jeść je na samo, postanowiłam więc że najlepiej będzie upiec z nich coś słodkiego :) Reszta składników to też raczej improwizacja. Wyszło więc z tego bardzo szybkie, nieco zdrowsze i pożywne ciasto. Z wyglądu przypomina troszkę pieczoną owsiankę i dlatego świetnie sprawdzi się właśnie na śniadanie lub posiłek do pracy. Ciasto najlepiej smakuje posmarowane masłem orzechowym lub dżemem. 

Składniki:

  • 1 banan
  • 2 małe jabłka
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego + ok. 30 ml. gorącej wody
  • 3 łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki mąki owsianej lub pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 garście ulubionych orzechów
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta przyprawy do piernika

Wykonanie:

Siemię lniane zalać wodą, wymieszać i odstawić do napęcznienia. Jabłka obrać i pokroić w drobną kostkę. Banana rozgnieść, wymieszać z olejem kokosowym, mlekiem roślinnym, ksylitolem oraz papką z siemienia lnianego. W osobnej misce połączyć ze sobą płatki owsiane, mąkę , cynamon oraz proszek do pieczenia. Wsypać suche składniki do mokrych, dokładnie wymieszać, następnie wrzucić pokrojone jabłka oraz orzechy i jeszcze raz delikatnie wymieszać. Przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 30-35 minut w 1
80ºC.

Dietetyczne ciasto

Wegańskie ciasto

Proste i szybkie ciasto

10 komentarzy:

  1. Jego konsystencję przywołała mi na myśl pieczoną owsiankę w szczególnosci z tym masełkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. z masłem musi być bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chetnie zabrała bym kawałek do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jabłka i orzechy - zestawienie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne, zdrowe i w jesiennym klimacie. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasto jest bardzo sycące :) Z masłem orzechowym musi być pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...