poniedziałek, 26 września 2016

Śniadanie białkowo - tłuszczowe na dobry początek dnia

Śniadania białkowo -tłuszczowe zyskują na popularności i coraz więcej osób chwali sobie zalety porannego posiłku bez dodatku węglowodanów. Najlepszym produktem potrzebnym do stworzenia takiego śniadania są jajka. Ja korzyści z takiego posiłku odkryłam niedawno. Choć węglowodanowe śniadania nadal lubię i czasami powracam do ukochanej owsianki to teraz znacznie częściej wybieram  białkowo - tłuszczową wersję.  A że jajka wprost uwielbiam to takie śniadania pewnie nigdy mi się nie znudzą. Dzisiaj chciałam podzielić się przepisem na jedno z moich ulubionych białkowo - tłuszczowych śniadań, do którego  oprócz jajek przemyciłam też sporo warzyw i  rybę w postaci wędzonej makreli, która  doskonale komponuje się z pozostałymi składnikami. Po prostu pyszne pełnowartościowe i bardzo sycące śniadanie. 


Składniki:
  • łyżka olej kokosowego lub masła klarowanego
  • mała cebulka
  • 2 jajka
  • 2 garście świeżego szpinaku
  • pół średniej cukinii
  • 5 sztuk małych pieczarek
  • ok. 60 g wędzonej makreli
  • pół pomidora
  • przyprawy: sól, pieprz, czarnuszka

Wykonanie: 

Na rozgrzanej patelni rozpuścić olej kokosowy lub masło. Cebulkę pokroić w kostkę, podsmażyć przez chwilę na oleju, dodać pokrojone pieczarki i smażyć do miękkości. Dorzucić pokrojoną w półtalarki cukinię i smażyć ok. 2-3 minut. Na koniec dodać umyty szpinak, wymieszać i wbić dwa jajka. Doprawić do smaku solą, pieprzem i czarnuszką. Smażyć pod przykryciem ok. 4-5 min lub do preferowanego ścięcia jajka. Zdjąć z ognia, dodać pokrojoną makrelę, kawałki pomidora i zajadać wprost z patelni.




Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...