niedziela, 17 marca 2024

Babka kokosowa

Babka wielkanocna

Dziś pyszna propozycja na wielkanocny stół, czyli babka jogurtowa w wersji kokosowej oblana czekoladą. Idealna dla wielbicieli kokosowych smaków i nie tylko, bo babka jest bardzo delikatne, wilgotna i puszysta. W smaku przypomina trochę kokosanki czekoladowe.

Składniki:
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej lub pszennej pełnoziarnistej*
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 szklanki ksylitolu/cukru 
  • 3 jajka 
  • 1/3 szklanki oleju roślinnego
  • kilka kropel aromatu waniliowego (opcjonalnie)
Polewa czekoladowa:
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki mleczka kokosowego, niesłodzonego lub śmietanki kremówki
  • 2 łyżki ksylitolu (opcjonalnie)
Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC. 
Do miski przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia i wymieszać.
Do drugiej miski przełożyć jogurt, dodać jajka, ksylitol/cukier, olej oraz aromat waniliowy i dokładnie wymieszać. Przesypać suche składniki do mokrych i delikatnie wymieszać za pomocą łyżki (nie mieszać za długo). Dodać wiórki kokosowe i jeszcze raz wymieszać.
Ciasto przełożyć do formy na babkę (użyłam silikonowej). Piec przez około 40-45 minut, do suchego patyczka (na ostatnie 5-10 minut można włączyć funkcje termoobiegu).
Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej ze śmietanką i polać po wierzchu ciasta. Następnie posypać wiórkami kokosowymi.

*Szklanka o pojemności 250 ml

Babka kokosowa

Prosta babka świąteczna

Babka z czekoladą

20 komentarzy:

  1. Wygląda super! Uwielbiam takie nie-suche wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ona musi być pyszna! Idealna na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka kokosowa brzmi smacznie. Nigdy nie robiłam, ale chętnie spróbuję taką upiec.

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę musiała spróbować. Zapowiada się pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś taką piekłam. Super że mi przypomniałaś, będzie na święta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak kokosowa to już ją lubię. Wypróbuję przepis na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś jadłam taką babkę. Sama nie piekłam, ale na pewno to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuję przepis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kokosowe ciasta bardzo lubię. Trochę głupio bo dawno nie piekłam takich. Babka będzie u mnie na Wielkanoc.

    OdpowiedzUsuń
  10. Prawdziwy rarytas na wielkanocny stół, jak wiadomo babka musi być. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. This looks like a fantastic coconut cake! I love the dark crust and the golden crumb. Perfect for Easter, but perfect for anytime, really.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mm aż ślinka cieknie :D
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie piekłam jeszcze kokosowej babki. Widać że warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta babka też bardzo apetycznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie piekłam jeszcze z takiego przepisu. Będę musiała spróbować zrobić tą babkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi smacznie. Uwielbiam smak kokosa w ciastach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś taką piekłam. Chyba naszła mnie ochota na ten smak.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...