czwartek, 26 października 2023

Muffinki z jabłkiem i cynamonową kruszonką

Muffinki z jabłkami

Pyszne, miękkie i pachnące cynamonem muffinki. Idealne na chłodne dni, do kawy czy herbaty. Zrobione z mąki orkiszowej, nie zawierają wiele cukru. Jabłka nadają wilgotności oraz nieco słodyczy. Muffinki robi się bardzo szybko, nie potrzeba nawet użyć miksera. Świetnie sprawdzą się na deser ale także jako drugie śniadanie.

Składniki (ok. 16 sztuk):
  • 2 szklanki mąki orkiszowej*
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oleju roślinnego
  • 1/4 szklanki miodu/syropu z agawy/cukru
  • 2 średnie jabłka
Kruszonka:
  • 5 łyżek zimnego masła
  • 5 łyżek mąki
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
Wykonanie:

Kruszonka: Wsypać wszystkie składniki do miski i wyrobić na kruszonkę.
Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach, następnie odcisnąć z nadmiaru soku.
W jednej misce wymieszać składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia oraz cynamon. Do drugiej miski wbić jajka, dodać olej, mleko oraz miód/cukier. Wymieszać za pomoc trzepaczki, albo krótko zmiksować. Przesypać suche składniki do mokrych i delikatnie wymieszać do połączenia się składników. Na koniec dodać jabłka i jeszcze raz krótko wymieszać. Przekładać do foremek na muffinki (użyłam silikonowych) do mniej więcej 3/4 wysokości. Wierzch posypać kruszonką.
Piec w 180ºC przez 25 minut funkcja góra-dół.

*Szklanka o pojemności 250 ml

Muffiny z jabłkiem

Poste muffinki

31 komentarzy:

  1. Ale apetycznie wyglądają te muffinki! Idealne do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz nie pamiętam kiedy jadłam muffinki. 💗

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyglądają! Idealne na teraz do kawki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne połączenie smaków, takie muffinki mogłabym jeść na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej wersji do tej pory nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała słodka inspiracja :) Uwielbiam przepisy z jabłkami, bo u mnie bardzo dużo jest jabłek :) W zasadzie każdej jesieni zastanawiam się co jeszcze mogłabym z nimi zrobić :) Super słodko wyglądają te mafinki!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna propozycja! Uwielbiam podobne połączenia smaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne do herbatki :) Super jesienne babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychotka, palce lizać. Muffinki to jedno z moich ulubionych słodkości. Takich jak te jeszcze nie jadłam. Super pomysł.

    Pozdrawiam miłego dnia

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
  10. Muffinki to zawsze dobry pomysł. Chętnie skosztowałabym w takiej wersji. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje muffinki wyglądają tak apetycznie! Nie robiłam jeszcze z jabłkiem i cynamonem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta kruszonką do mnie przemawia. Rewelacyjne babeczki

    OdpowiedzUsuń
  13. Super muffiny. Koniecznie muszę spróbować z taką kruszonką!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam szczerze, że takiej wersji jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają rewelacyjnie. Nie robiłam jeszcze takich

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubimy takie, i robimy bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muffinki prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Idealne smaki na jesień! Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie przetestuję przepis zwłaszcza, że ta kruszonka bardzo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  20. Idealne na tą porę. Już czuję zapach cynamonu

    OdpowiedzUsuń
  21. Mogłyby być smaczne. Nie robiłam jeszcze takich muffinek

    OdpowiedzUsuń
  22. Musiałabym spróbować. Nie robiłam nigdy takiej kruszonki

    OdpowiedzUsuń
  23. Prezentują się świetnie i smacznie. Nigdy takich nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  24. Pyszności. Babeczki zawsze chętnie robię

    OdpowiedzUsuń
  25. Takich jeszcze nie piekłam. Czuję że warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...