środa, 29 listopada 2023

Czekoladowy deser z wiśniami i galaretką

Szybki deser z owocami

Nie od dziś wiadomo, że czekolada i wiśnie to jedno z najlepszych połączeń. Zapraszam więc na taki znakomity, szybki deserek. W sam raz na umilenie sobie zimowej atmosfery, ale można go zrobić o dowolnej porze roku, bo nadają się do niego mrożone jak i świeże owoce. Krem być może nie należy do tych lżejszych, ale serek mascarpone świetnie tu pasuje, bo idealnie łączy się z czekoladą i nie ma potrzeby dodawania do niego żelatyny, żeby był gęsty.

Składniki (2 porcja):

Krem:
  • 150 g serka mascarpone
  • 70 g gorzkiej czekolady u mnie 70% kakao
  • 2 łyżki ksylitolu (opcjonalnie, w zależności od preferencji i tego jakiej czekolady użyjemy)
Warstwa owocowa:
  • 1 galaretka wiśniowa
  • 300 ml wody
  • kilkanaście świeżych lub mrożonych wiśni

Krem: Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i odstawić do całkowitego ostudzenia. Mascarpone przełożyć do miski, wlać ostudzoną czekoladę oraz ksylitol jeśli używamy i zmiksować na gęsty krem.  Tak przygotowany krem przełożyć do szklanek lub pucharków.
Warstwa owocowa: Galaretki rozpuścić w gorącej wodzie i zostawić do lekkiego stężenia, następnie dodać wiśnie i wylać na krem. 
 Schłodzić w lodówce.

Mini deserek z kremem i owocami

32 komentarze:

  1. Pyszne połączenie. Muszę sobie zapisać przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi ochoty na taki deser. 💗

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny deserek. Dla dużych i małych

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś pysznego. :) Połączenie czekolady z wiśniami zawsze działa cuda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie się zapowiada. Podoba mi się takie połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały deser :) wiśnie i czekolada to bajeczne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale piękny i pyszny deser, uwielbiam takie smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Deserek prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie jadłam galaretki. Taki deser musi być pyszny

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ to musi być pyszny deser... Z pewnością wypróbuje Twój przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Deser w pyszny składzie, uwielbiam takie. 💗

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Deser wygląda fantastycznie, bardzo pięknie i apetycznie :) Chętnie bym go skosztowała :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie proste przepisy są najlepsze. Z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiśnie o każdej porze roku są pyszne. Do tego w takim deserze nikt nie powinien pogardzić

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie i pewnie tak samo smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie robiłam takich deserów. Na pewno warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pysznie się zapowiada. Dawno nie wykorzystywałam wiśni przy deserach

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie desery, ale przyznam, że z czekoladowym mascarpone jeszcze nie eksperymentowałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis na słodkie co nieco, będę próbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne połączenie galaretki i wiśni :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Galaretka z wiśniami to akurat trochę nie mój smak, ale pięknie się prezentuje <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam słabość do takich deserów. Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie jadłam słodyczy. Na taki deser jednak bym się pokusiła

    OdpowiedzUsuń
  25. Super. Moje dzieci lubią takie deserki

    OdpowiedzUsuń
  26. Czekolada i wiśnie to idealne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  27. Pysznie wygląda. Nie robiłam takich deserów, ale na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  28. W ciepłe dni takie desery najlepsze. Chętnie spróbuję go zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...