poniedziałek, 16 października 2023

Ciasto jogurtowe ze śliwkami

Ciasto jogurtowe

Pyszne ciasto jogurtowe ze śliwkami. Idealne na jesień. Bardzo proste do zrobienie, lekkie i puszyste.

Składniki (forma 21 x 21 cm):
  • 3 szklanki mąki orkiszowej*
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 szklanki ksylitolu/cukru 
  • kilka kropel aromatu waniliowego (opcjonalnie)
  • 3 jajka 
  • 1/3 szklanki oleju roślinnego
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki mleka
  • ok. 300 g świeżych śliwek
Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC.  Śliwki umyć, dobrze osuszyć a następnie przekroić na pół i wyciągnąć pestki.
Do miski przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia i wymieszać.
Do drugiej miski przełożyć jogurt, dodać jajka, ksylitol/cukier, olej, mleko oraz aromat i dokładnie wymieszać za pomocą trzepaczki lub łyżki (lub krótko zmiksować). Przesypać suche składniki do  mokrych i delikatnie wymieszać za pomocą łyżki (nie mieszać za długo). 
Ciasto wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch wyłożyć śliwki (rozcięciem do góry). Piec przez około 40-45 minut, do suchego patyczka.

*szklanka o pojemności 250 ml

Ciasto ze śliwkami

Fit ciasto z owocami

22 komentarze:

  1. Jakoś ciast jogurtowych nie piekłam. Będę musiała spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasta jogurtowe zawsze pycha, ostatnio robiłam z wiśniami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie robiłam ciasta ze śliwkami. Wypróbuję przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie! Idealny pomysł na jesienny, słodki wypiek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie wygląda. Od dawna mam ochotę na takie ciasto. Może to jest czas, aby wziąć przepis w swoje ręce?

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasta jogurtowe, zatem nie pozostaje mi nic innego jak wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ciasta ze śliwkami, wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciacho ze śliwkami to super wybór na jesień, sama uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałości po prostu. Ciasto jogurtowe do tego śliwka. Coś dla mnie zdecydowanie. Moja babcia robiła cudowne ciasta. Ja jestem lepsza w zupach i sałatkach.

    Pozdrawiam serdecznie

    Katarzyna Dudziak

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie piekłam jogurtowych Ciast

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie się zapowiada. Ciasto ze śliwkami jadłam chyba w dzieciństwie

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesienne ciasto idealne do kawki

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam ciast jogurtowych. Chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasta jogurtowe uwielbiam. Dawno nie jadłam ze śliwkami

    OdpowiedzUsuń
  15. Dawno nie piekłam ciast ze śliwkami. Pysznie wygląda twoje ciasto

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię ciasta jogurtowe. Ze śliwkami brzmi smacznie

    OdpowiedzUsuń
  17. W dzieciństwie jadłam takie ciasto. Z przyjemnością upiekę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...