sobota, 30 września 2023

Ciasto marchewkowe z kremem orzechowym

Ciasto marchewkowe

Jednym z najlepszych ciast idealnych na jesienną porę jest zdecydowanie ciasto marchewkowe. To po prostu klasyka i zdecydowanie polecam zrobić je chociaż raz na piękny jesienny weekend. W mojej wersji wzbogaciłam krem o masło orzechowe z kawałkami orzechów, który doskonale pasuje do tego ciasta, jeśli mamy naturalne masło to polecam troszkę je dosolić i posłodzić. Użyłam mąki orkiszowej, ale dobrze sprawdzi się też pszenna pełnoziarnista, ilość cukru zależy od preferencji, jeśli woli się słodkie wypieki można dodać go więcej, podobnie jeśli chodzi o masło orzechowe, jeśli mamy naturalne to polecam dosłodzić i nieco posolić krem. Ciasto jest pachnące, wilgotne i po prostu rozpływa się w ustach. To zdecydowanie smak jesieni!

Składniki (tortownica o średnicy 22 cm):

Ciasto:
  • ok 300 g drobno startej marchewki 
  • 1 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej lub pszennej pełnoziarnistej*
  • ok. 3/4 szklanki oleju roślinnego
  • 5 jajek
  • 8 łyżek cukru brązowego/ksylitolu/erytrytolu
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
Krem:
  • 250 g serka mascarpone
  • 100 ml śmietany kremówki 30%
  • 3-4 łyżki masła orzechowego typu crunchy
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • szczypta soli (opcjonalnie - jeśli użyjemy naturalnego masła bez soli i cukru)
Dodatowo:
  • orzechy włoskie lub pekan do dekoracji

Wykonanie:

Tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto: Do jednej miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, sól i wszystkie przyprawy, wymieszać.
Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o małych oczkach (będzie potrzebne około 300 g marchewki). Jeśli marchewka jest soczysta należy ją odcisnąć z nadmiaru soku. Marchewkę przełożyć do miski, wbić jajka, dodać cukier, olej oraz ekstrakt z wanilii. Następnie wymieszać za pomocą łyżki. Wsypać suche składniki i dokładnie wymieszać (ciasto jest dosyć rzadkie). Przelać ciasto do przygotowanej tortownicy, piec w 175 stopniach C (góra-dół) prze około 30-35 minut (sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone). Po ostudzeniu przekroić ciasto na pół.
Krem: Mascarpone przełożyć do miski, dodać śmietankę i cukier puder i ubijać miskerem przez kilka minut do zgęstnienia, następnie dodać masło orzechowe i sól. Miksować do połączenia się składników (krem wyjdzie gęsty).
Na jeden blat ciasta wyłożyć połowę kremu, przykryć drugim blatem i posmarować reszta kremu. Wierzch ozdobić orzechami włoskimi lub pekan.

*szklanka o pojemności 250 ml

Proste ciasto marchewkowe

28 komentarzy:

  1. Ciasto prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda. Świetna propozycja na słodką jesień. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie mam marchwi pod dostatkiem i nie bardzo wiem co z nią zrobić. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę musiala spróbować. Brzmi i wygląda smacznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten krem orzechowy do mnie przemawia. Koniecznie spróbuję upiec te ciasto

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasto mogę jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przefantastycznie! Chyba czas uczynić jakieś wypieki jesienne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis. Idealne ciacho na jesien

    OdpowiedzUsuń
  9. Nic tylko próbować. Bardzo lubię takie ciacha

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ciasto marchewkowe i nie raz robiłam, choć ostatnio coś mi nie wyszło. Nie jestem pewna czemu. Wersji z kremem orzechowym koniecznie musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo smacznie :)

    https://smerfetkowarodzina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ciasta marchewkowe, ale z kremem orzechowym jeszcze nie robiłam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ciasto marchewkowe 🧡 Zwłaszcza w okresie jesiennym chętnie przygotowuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto marchewkowe uwielbiam! Z masłem orzechowym go jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto jak marzenie na jesienny wieczór z filiżanką gorącej herbaty.

    OdpowiedzUsuń
  16. Najbardziej lubię marchewkowe przełożone kremem :) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie ♡
    Bardzo lubię ciasto marchewkowe, moja mama często je robi. W takiej wersji jeszcze go nie jadłam, świetna inspiracja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  18. Jesień to czas, kiedy potrzebujemy takich pysznych wypieków. Dzięki za inspirację! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pewno pyszne. Bardzo chętnie spróbowałabym kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudny jesienny torcik Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Brzmi smacznie nie jadłam jeszcze takiego ciasta. Jestem chętna na kawałek

    OdpowiedzUsuń
  22. Spróbowałabym takiego ciasta. Muszę zapisać przepis

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam że costą marchewkowe są pyszne. Sama nigdy nie piekłam takich

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie piekłam ciast marchewkowych. Chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten krem orzechowy mnie kusi. Z chęcią bym spróbowała kawalek

    OdpowiedzUsuń
  26. Pysznie się zapowiada. Nie jadłam jeszcze takiego ciasta

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...