wtorek, 29 sierpnia 2023

Muffinki z wiśniami

Fit muffinki z wiśniami

Pyszne muffinki z dodatkiem świeżych wiśni. Bardzo proste doz zrobienia, można użyć dowolnych owoców, zarówno świeżych jak i mrożonych.

Składniki (ok. 12 sztuk):

  • 2 szklanki* mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki ksylitol/erytrytolu/cukru
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka 
  • 100 g płynnego oleju roślinnego
  • kilka kropel aromatu waniliowego (opcjonalnie)
  • ok. 250 g wiśni

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC. Wiśnie umyć, osuszyć i wydrylować.
W jednej misce połączyć suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sól oraz ksylitol. Do drugiej miski wrzucić składnik mokre i wymieszać (np. za pomocą trzepaczki). Przesypać suche składniki do mokrych i dokładnie wymieszać do połączenia się składników. Następnie dodać kawałki wiśni jeszcze raz delikatnie wymieszać. Ciasto nakładać do foremek na muffinki do ok. 2/3 wysokości. Piec przez 25 minut.

*szklanka pojemności 250 ml

Proste muffinki z owocami

Fit muffinki

Muffiny z owocami

34 komentarze:

  1. Z wiśniami jeszcze nie piekłam muffinek. Muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam muffiny, ale za wiśniami średnio jestem więc wymieniłabym na inne owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie się prezentują. Muszę sobie zapisać przepis, bo to coś dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam słabość do babeczek, muszę sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis na letnie muffinki! Wiśnie na pewno dodają im cudownego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muffinki prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinki prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiśni dawno nie jadłam. Babeczki zapowiadają się pysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córeczka uwielbia takie babeczki. Ostatnio z malinami robiłyśmy

    OdpowiedzUsuń
  10. Pycha, mogłabym jeść na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne babeczki. Dawno takich nie piekłam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają przepysznie! Chętnie spróbuję Twojego przepisu z mrożonymi wiśniami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie muffiny z chęcią bym spałaszowała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna sprawa na podwieczorek dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedy nic mi się nie chce, ale mam ochotę na słodkości, to wybieram muffiny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Muffinki z owocami to zawsze pyszny deser, z wiśniami rewelacja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie ♡
    Wyglądają cudownie :) Jestem wielką fanką takich wypieków! Przepis świetny i mocno inspirujący. Mniam :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm pyszności :D Uwielbiam muffinki!
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne! Uwielbiam każde muffinki i zawsze jestem chętna na nowy przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiamy wszelkiej maści babeczki i muffinki, wypróbujemy i te :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super babeczki. Dawno takich nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  22. Dawno nie piekłam nic z wiśniami. Chętnie spróbuję tych babeczek

    OdpowiedzUsuń
  23. Proste, ale wyjątkowe! Świetnie, że można dostosować je do własnych ulubionych owoców. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno nie piekłam babeczek z owocami. Na pewno zrobię z synkiem

    OdpowiedzUsuń
  25. Odtworzyłam ostatnio ten przepis na spotkanie ze znajomymi i wyszło mega! Każdemu smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  26. Czuję ich zapach. Zapowiadają sie smacznie

    OdpowiedzUsuń
  27. Babeczki zawsze są świetnym rozwiązaniem na spotkania. Zależy też jak dużo ich potrzeba zrobić 😅

    OdpowiedzUsuń
  28. Babeczki zawsze są świetnym rozwiązaniem na spotkania. Zależy też jak dużo ich potrzeba zrobić 😅

    OdpowiedzUsuń
  29. Babeczki zawsze idealne są dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam ochotę na takie babeczki z owocami. Dawno mnie piekłam

    OdpowiedzUsuń
  31. Dawno nie piekłam muffinek
    Twoje wyglądają bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...