poniedziałek, 17 lipca 2023

Muffinki jogurtowe z malinami

Muffinki z malinami

Pyszne, banalnie proste i szybkie przygotowanie muffinki jogurtowe z malinami. Idealne na deser lub przekąskę. Lekkie, z niewielką ilością cukru. Muffinki można zrobić z innymi owocami, również z mrożonymi. Można też użyć jednego rodzaju mąki. Ja zrobiłam je z mąki orkiszowej i pełnoziarnistej.

Składniki (ok 12-14 sztuk):
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mąki orkiszowej
  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 3/4 szklanki ksylitolu/cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)
  • 1/4 szklanki oleju roślinnego
  • ok. 300 g malin lub innych ulubionych owoców (świeżych lub mrożonych)

Wykonanie:

Maliny opłukać i osuszyć. Piekarnik nagrzać do 180ºC. 
Do miski przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia, dodać ksylitol i wymieszać.
Do drugiej miski przełożyć jogurt, dodać jajka oraz olej i dokładnie wymieszać. Przesypać suche składniki do mokrych i delikatnie wymieszać na jednolitą masę (nie mieszać za długo). Wrzucić maliny i bardzo delikatnie wymieszać.
Ciasto nakładać do foremek na muffinki do ok. 2/3 wysokości. Piec 25 minut.

Fit muffinki z malinami

Fit muffiny

23 komentarze:

  1. Muszę wypróbować. Mój synek uwielbia babeczki więc będzie ktoś kto będzie je jadł

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwe małe rarytasy. :) Lekkie, zdrowe i z pysznymi malinami - idealne na smaczny deser.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne o każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbuję Twój przepis, bo uwielbiam muffinki z owocami. Z mąką orkiszową jeszcze nie eksperymentowałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z malinami jeszcze nie robiłam. Wyglądaja bardzo puszyście i smacznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wyglądają te muffiny. Następnym razem pokuszę się o malinowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj je zrobiłam. Synek juz połowę zjadł :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tu na diecie, a Ty takimi pysznościami kusisz! Muszę upiec takie babeczki dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie robiłam babeczek z owocami. Aż mam ochotę na takie z malinami

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Pysznie wyglądają te babeczki :) Jestem wielką fanką muffinów, najróżniejszych. W ogóle lubię ciasta i ciasteczka :) Świetny pomysł na babeczki z sezonowymi owocami, u mnie malinek w ogrodzie coraz więcej :) Nie za dużo, ale na kilka mniejszych ciast starczy :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie babeczki z owocami ❤️

    OdpowiedzUsuń
  12. Muffinki zawsze pycha, a malinek pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie z owocami najlepsze. Mój synek uwielbia z malinami

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealne. Matko nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam muffinki

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne i puszyste babeczki. Chętnie spróbuję takie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi pysznie. Na pewno będę próbować

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje córki byłyby zachwycone takimi babeczkami. Toż to niewolnice słodkiego. Rewelacja przepis. Dziękuję za podzielenie się

    Pozdrowionka z Krakowa

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
  18. Pojadłabym. Dawno nie robiłam babeczek. Czuję że niedługo będę piekła

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...