sobota, 25 marca 2023

Babka jogurtowa z malinami

Babka jogurtowa

Prosta i szybka do przygotowania babka jogurtowa z malinami. Idealna na świąteczny stół.

Składniki:
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 szklanki ksylitolu/cukru 
  • 3 jajka 
  • 1/3 szklanki oleju roślinnego
  • ok. 250 g malin świeżych lub mrożonych
Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC. 
Do miski przesiać mąki razem z proszkiem do pieczenia i wymieszać.
Do drugiej miski przełożyć jogurt, dodać jajka, ksylitol/cukier oraz olej i dokładnie wymieszać. Przesypać suche składniki do  mokrych i delikatnie wymieszać za pomocą łyżki (nie mieszać za długo). Dodać maliny (jeśli używamy mrożonych to nie ma potrzeby ich rozmrażać) i delikatnie wymieszać.
Ciasto przełożyć do formy na babkę (użyłam silikonowej). Piec przez około 40-45 minut, do suchego patyczka (na ostatnie 5-10 minut można włączyć funkcje termoobiegu).

Babka z owocami

Fit babka na święta

Ciasto jogurtowe

34 komentarze:

  1. Super wyszła! Idealna nie tylko na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dawałam nigdy owoców do babek. Święta to świetna okazja żeby spróbować upiec taką babkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Na święta idealna. Dawno nie jadłam takiej babki

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdego roku robię babkę, ale zawsze coś nowego. Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna propozycja na wielkanocny stół. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być pyszna 😊 nie jadłam jeszcze banku z malinami 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezentuje się pięknie. Wypróbuję w najbliższą sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna babka :) będzie pięknie wyglądać na Wielkanocnym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba nigdy nie robiłam jogurtowej. Może uda mi się wypróbować ją jeszcze przed świętami. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jogurtowej babki dawno nie robiłam. Miło że przypominasz. Święta to czas dla takich wypieków

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wypieki z malinami, na pewno jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam taką z borówkami. Z malinami tez chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajna baba, takiej z malinami jeszcze nie jadłam :) Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie wilgotne babki :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pysznie wygląda. Już widzę ją na moim stole. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda pysznie, i nawet łatwy przepis.. Myślisz, że zamiast malin można dać porzeczki? Bo mam jeszcze mnóstwo zamrożonych :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmm :D Czemu ty musisz robić taką ochotę na to? Ech i co z moją dietą ;D Hehe
    Miłego dnia! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna! Mam zamrożone maliny, więc nie pozostaje mi nic innego jak wypróbować przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam serdecznie ♡
    Wygląda cudownie, przepysznie i pięknie a jeżeli chodzi o maliny to ja jestem ich wielką fanką :) Super przepis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta babka jest genialna, a w dodatku zdrowa! :) Zrobiłam w święta i na pewno powtórzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jejku ale pychotka :o Chętnie bym zjadła bo w święta nikt akurat nie miał u mnie babki.
    Spóźnione, Wesołego Alleluja!
    Angelika
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny przepis, bo można różne owoce dodać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Robiłam taką pierwszy raz na święta. Teraz to moja ulubiona babka

    OdpowiedzUsuń
  24. Mniam już mi ślinka leci, ale czy z mąki pełnoziarnistej wyjdzie babka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować :) Albo wymieszać z inną ;)

      Usuń
  25. Fajny przepis na pewno wypróbuję. Kojarzy mi się z Wielkanocą. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...