poniedziałek, 13 lutego 2023

Muffinki a'la pączki

Muffinki z nadzieniem

Zbliża się tłusty czwartek, ale ja na tą okazję nie robię żadnych domowych pączków, a zdaje się na takie kupione w cukierni. W tym roku postanowiłam jednak jeszcze przed tłustym czwartkiem poeksperymentować i przygotować muffinki z nadzieniem, które miały troszkę przypominać pączki. Wyszło całkiem nieźle, chociaż smakiem może nie do końca przypominają tradycyjne pączki to jednak z wyglądu nie jest tak źle i można uznać, że to takie "oszukane pączki", również pyszne, a do tego mniej kaloryczne i bardzo szybko się je robi :) Jako nadzienie użyłam dżemu o smaku wiśniowym, a do kilku dodałam nutelli, ale można użyć dowolnego ulubionego dżemu, marmolady czy kremu.

Składniki (ok. 12 sztuk):

  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • 1/2 szklanki ksylitol/erytrytolu/cukru
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka 
  • 80 ml płynnego oleju roślinnego
  • kilka kropel aromatu waniliowego (opcjonalnie)
  • ulubione nadzienie np. dżem, marmolada, nutella, masło orzechowe, krem orzechowy/czekoladowy/pistacjowy

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC.
W jednej misce połączyć suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sól oraz ksylitol. Do drugiej miski wrzucić składniki mokre (jajko, olej, mleko, aromat) i wymieszać (np. za pomocą trzepaczki lub krótko zmiksować). Przesypać suche składniki do mokrych i dokładnie wymieszać do połączenia się składników. Na spód foremek na muffinki (użyłam silikonowych) nakładać po łyżce ciasta, następnie dodawać po około łyżeczce nadzienia np. dżemu lub nutelli i przykryć resztą ciasta (ok. 2 płaskie łyżki). Piec przez 25 minut na funkcji góra-dół. Ostudzić, posypać cukrem pudrem.


*szklanka o pojemności 250 ml

Muffinki z nadzieniem czekoladowym

Muffinki z dżemem

28 komentarzy:

  1. Ja w środę będę smażyć domowe pączki :) Babeczki bardzo fajne Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffinek w pączkowej wersji jeszcze nie jadłam :) Fajny pomysł na koniec karnawału!

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie się prezentują. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Tłusty czwartek, jedno z moich ulubionych świąt :) Bardzo apetyczny przepis nam podałaś, te ala pączki są rewelacyjne i pewna jestem, że smakują cudownie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra nie widziałam jeszcze takich. Z chęcią spróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod tym, bardzo ciekawy pomysł i chętnie wypróbuję :)

      Usuń
  6. Świetny pomysl. Mój synek lubi muffinki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają pysznie, muffinkowych pączków jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za pączkami nie przepadam, ale za to uwielbiam muffiny. To może być dobry patent dla mnie, żeby oszukiwać w tłusty czwartek :D. Aż szkoda, że zaglądam tu po czasie ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm pychotki :D!
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  10. Takich muffinek jeszcze nie widziałam, ale świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł. Muffinki wyglądają apetycznie, dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy bym nie wpadła na to. Będzie trzeba spróbować

    OdpowiedzUsuń
  13. Super alternatywa dla tradycyjnych pączków. Żałuję, że wcześniej nie trafiłam na przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hello Lonna. I loved your proposal for apparent muffins, but with a different flavor. Fantastic.
    When situations occur in the kitchen, and on the fly you have to improvise, the final result recognizes the skills of the family chef.
    I stay by your kitchen. Happy afternoon.😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Una buenísima idea que me encantará poner en práctica. Un beso

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy takich nie widziałam. Świetna odmiana

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam muffinki! :) Z chęcią skorzystam z przepisu! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. O takie z nutellą! Bomba kaloryczna, ale by bylo warto.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne babeczki. Warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  20. Super pomysł na tłusty czwartek i nie tylko. Czasami warto poeksperymentować w kuchni. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie robiłam takich. Będe musiała spróbować

    OdpowiedzUsuń
  22. W tym roku nie robiłam żadnych pączków, nawet tych pieczonych

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...