wtorek, 7 lutego 2023

Shish kebab (kofta) - pyszny i zdrowy obiad

Kofta drobiowa

Shish kebab, czyli grillowane mięso mielone z kuchni arabskiej. Najczęściej robione jest z cielęciny lub wołowiny, ja natomiast użyłam mięsa z kurczaka. Wyszło bardzo smaczne danie obiadowe, zdrowe, lekkie i takie które można jeść na diecie. Tak podany drób to świetna alternatywa dla klasycznych szaszłyków. Taki kebab doskonale sprawdzi się też w sezonie grillowym, więc koniecznie zapiszcie sobie przepis i wróćcie do niego latem. Shish kebab najlepiej podawać z sosem czosnkowym, ale jako że u mnie zastępuję on pełne danie obiadowe to podałam go z pieczonymi ziemniakami oraz sałatką. Wyszło naprawdę przepysznie.

Składniki (7-8 szaszłyków):
  • 500 g mielonego mięsa drobiowego
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka przyprawy kebab-gyros
  • 1 łyżka oleju
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • szczypta ostrej papryki
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki pieprzu
Dodatki: 
  • pieczone ziemniaki, sałatka z rukoli, sałaty lodowej, ogórka, papryki, pomidora polana dressingiem z 1 łyżki oliwy, soku z cytryny i mieszanki ziół greckich.

Wykonanie:

Mięso mielone przełożyć do miski, dodać przyprawy kebab-gyros, paprykę słodką i ostrą, sól, pieprz, olej, drobno posiekaną cebulkę i pietruszkę. Wszystko razem wyrabiać na jednolitą masę.
Następnie mięso nakładać na patyczki do szaszłyków (najlepiej jest ręce zwilżyć wodą, wtedy mięso lepiej odchodzi od rąk). Dookoła patyczka formować mięsne, niezbyt grube ruloniki. Gotowe szaszłyki  układać na talerzu, przykryć folią i wstawić na około godzinę do lodówki. Po tym czasie szaszłyki grillować na rumiano z obu stron. Podawać np. z frytkami, ziemniakami oraz ulubioną sałatką/warzywami.

Zdrowy obiad

Fit obiad

27 komentarzy:

  1. Danie pysznie się prezentuje. Ja również użyłabym mięsa z kurczaka. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będe musiała spróbować. Nie jadłam jeszcze takiego kebaba

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszotka, chetnie bym zjadła taki obiadek

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za kolejną kulinarną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak pysznie podany obiadek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na obiad :) lubię takie pomysłowe dania z kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smacznie! Ale jeśli kebab, to u mnie tylko mięso wołowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takiego typu obiady 😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic tylko próbować nie jadłam nigdy takiego. Zapowiada się pysznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Super propozycja! Muszę koniecznie zrobić taki kebab, mój mąż byłby zachwycony takim obiadem :) Ja zresztą też, wygląda bardzo apetycznie ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. The kebabs look marvelous, and so do the potatoes!

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę wypróbować! Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto spróbować. Nie jadłam kebaba z mięsa mielonego

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham takie mięsko na patyczkach, jadłam już i bardzo mi smakowało :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm pychotka :D!
    Mm brzmi ciekawie :D Muszę zapisać sobie tytuł.
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  17. Takim obiadem zaskoczę wszystkich. Jestem ciekawa jak będzie smakowało

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł na wykorzystanie mięsa mielonego. Nie robiłam jeszcze takich kebabów

    OdpowiedzUsuń
  19. Już się nie mogę doczekać sezonu grillowego mniam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię takie nowości. Na pewno go zrobię

    OdpowiedzUsuń
  21. Sezon grillowy juz niedługo. Muszę pamiętać o tym kebabie :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Na sobotę planuję grilla. Koniecznie musze je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  23. szkoda że wcześniej tego.nie znalazłem. Będę próbować

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...