środa, 5 października 2022

Spaghetti z dyni makaronowej

Dynia makaronowa

Październik kojarzy mi się z dynią, więc na początek proponuje takie pyszne, pożywne spaghetti zrobione z dyni makaronowej. Takim daniem można się wbrew pozorem najeść, a warzywny makaron to zdrowa i mniej kaloryczna alternatywa. Po upieczeniu dyni włókna bardzo łatwo się oddzielają tworząc makaronowe nitki, można je włożyć na talerz i polać sosem, ja jednak zdecydowałam się podać je we wnętrzu dyni ponownie ją zapiekając. Najtrudniejsze w tym daniu jest... przekrojenie dyni, ale zdecydowanie warto się troszkę pomęczyć :) 

Składniki (2 porcje):

  • 1 dynia makaronowa
  • 300 g mięsa mielonego (u mnie pomieszane wieprzowe z drobiowym)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 marchewka
  • 2 łyżki oleju
  • 1 puszka krojonych pomidorów bez skórki lub passaty pomidorowej (puszka 400g)
  • pół łyżeczki oregano
  • pół łyżeczki suszonej bazylii
  • sól, pieprz
  • świeżo starty parmezan do posypania

Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Dynię makaronową przekroić na 2 połówki wzdłuż. Wydrążyć środek z pestkami za pomocą łyżki. Wnętrze dyni lekko skropić oliwą, doprawić solą i pieprzem. Połówki dyni ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w rozgrzanym piekarniku ok. 40-45 minut, aż miąższ będzie miękki. W międzyczasie przygotować sos pomidorowy. Cebulę i czosnek obrać i poszatkować. Marchewkę umyć, obrać i zetrzeć na tarce. 
Cebulę i czosnek chwilkę podsmażyć na oleju. Dodać mięso mielone i marchewkę. Wszystko razem chwilę podsmażyć. Dodać pomidory z puszki lub passatę. Całość dusić pod przykryciem na niskiej mocy palnika ok. 20 minut. Przyprawić solą, pieprzem i oregano i bazylią. 
Upieczone połówki dyni wydrążyć widelcem tworząc z włókna makaronowe nitki. Wrzucić na patelnię do sosu pomidorowego. Następnie wypełnić połówki dyń i posypać startym parmezanem.  Piec ok. 10-15 minut w rozgrzanym piekarniku. Podawać.
Spaghetti

Fit spaghetti

14 komentarzy:

  1. Ciekawe danie :) bardzo lubię dynię, ale makaronowej jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spaghetti w takiej postaci jeszcze nie jadłam 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne! Nigdy czegos takiego jeszcze nie jadlam, super pomysl ,zwlaszcza na nadchodzace jesienne dni ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Hi,

    Nice blog. I am new. Do you want to follow each other?

    https://fashionandwishlist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobię, mam dużo dyni różnego rodzaju.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie udało mi się dostać dyni makaronowej, a już od dawna mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na pożywne i smaczne danie z dynią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe danie, uwielbiam dynię, więc może się zainspiruję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm jakie cudo :D
    Pozdrawiam! Miłego dnia :)
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...