niedziela, 9 października 2022

Fit szarlotka z kratką

Szarlotka z kratką

Kolejny znak jesieni, czyli szarlotka! Długo zabierałam się do wykonania takiej z kratką, bo zawsze podobała mi się kiedy widziałam ją na zdjęciach czy filmach. Wykonanie wbrew pozorom nie jest trudne, a wizualnie ciasto naprawdę świetnie wygląda. Taka szarlotka to idealny deser na jesienne chłody. W mojej wersji jest ona dodatkowo nieco odchudzona.

Składniki (forma o średnicy 24 cm):
  • 250 g mąki orkiszowej lub innej
  • 130 g masła
  • 6 łyżek ksylitolu/cukru brązowego
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżka śmietany 12%
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • około 1,5 kg jabłek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • cukier/ksylitol (opcjonalnie do smaku)

Wykonanie:

Jabłka obrać i pokroić w kostkę lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wsypać do garnka, dodać cukier/ksylitol i smażyć co jakiś czas mieszając do momentu aż jabłka zmiękną (około 20 minut), na koniec dodać cynamon i wymieszać.
Do miski wsypać mąkę, dodać sól, ksylitol oraz pokrojone w kosteczkę zimne masło. Rozdrabniać składniki aż powstanie drobna kruszonka. Dodać jajko oraz śmietanę i połączyć składniki w gładkie oraz jednolite ciasto. Następnie podzielić je w proporcji na 3/4 i 1/4 i włożyć do lodówki na około 30 minut. Formę na tarte (użyłam szklanej) posmarować masłem. Większą część ciasta pokroić na plasterki i wyłożyć nimi spód i boki formy, ugnieść palcami na równy placek. Podziurkować widelcem. Podpiec około 10 minut w 180 stopniach C.
Na podpieczony spód wyłożyć jabłka. Pozostałe schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować na posypanej mąką stolnicy. Ciasto pociąć na paski szerokości około 1,5 cm i ułożyć z nich kratkę na cieście.
Piec około 45 minut w 180 stopniach, funkcja góra-dół.

Prosta szarlotka

13 komentarzy:

  1. Hi,

    Nice blog. I am new. Do you want to follow each other?

    https://fashionandwishlist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękna szarlotka, wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka :) mogłabym jeść na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku! Ale narobiłaś mi ochoty :D
    Pozdrawiam! Miłego dnia :)
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczna! wyjątkowo apetyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam szarlotkę, wyszła Ci przepiękna ❤️ Mniam ❤️

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam szarlotkę. Wygląda przepysznie.... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mąż ostatnio miał ochotę sam zrobić szarlotkę, może podsunę mu przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ♥
    Wyglada przepieknie i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...