piątek, 18 marca 2022

Ciasto jogurtowe z wiśniami

Ciasto jogurtowe

Kolejne już ciasto jogurtowe na blogu, tym razem w wersji z wiśniami. Robiłam już je z różnymi owocami (wszystkie przepisy możecie znaleźć a blogu) i to z wiśniami zdecydowanie jest w czołówce, a może i nawet jest najlepsze. Lekko kwaśnie owoce świetnie łączą się z puszystym, słodkim ciastem. Dzięki jogurtowi oraz owocom jest ono wilgotne i po prostu rozpływa się w ustach.

Składniki (forma 21 x 21 cm):
  • 230 g jogurtu naturalnego
  • 1 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej*
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 szklanki ksylitolu/cukru 
  • kilka kropel aromatu waniliowego (opcjonalnie)
  • 3 jajka 
  • 1/3 szklanki oleju roślinnego
  • ok. 300 g mrożonych wiśni

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC. 
Do miski przesiać mąki razem z proszkiem do pieczenia i wymieszać.
Do drugiej miski przełożyć jogurt, dodać jajka, ksylitol, olej oraz aromat i dokładnie wymieszać lub zmiksować. Przesypać suche składniki do  mokrych i delikatnie wymieszać za pomocą łyżki (nie mieszać za długo). 
Ciasto wyłożyć do małej formy lub tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch wyłożyć wiśnie (nie trzeba ich rozmrażać) i lekko powciskać w ciasto. Piec przez około 40-45 minut, do suchego patyczka (na ostatnie 5-10 minut można włączyć funkcje termoobiegu).

*szklanka o pojemności 250 ml

Placek z wiśniami

Fit ciasto

26 komentarzy:

  1. Ale narobiłaś mi smaka! Wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega lubię jogurtowe ciasta z owocami :) A z wiśniami uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smacznie wygląda!��

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie ciasta :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh this looks so good
    Good recipe

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Wygląda pysznie. Uwielbiam takie ciasta, więc chętnie je zrobię :) Świetny przepis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, takie ciacho mogłabym jeść na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U Ciebie w czołówce ale ja chętniej przygotuje z innym owocem. Za wiśniami nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. That looks amazing, thanks for sharing!

    Kisses,

    https://www.theartofpaloma.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany jakie to ciasto musi być pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie! A przepis wydaje się być całkiem prosty, więc czemu nie!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie połączenia

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ostatnio leniuchuję i nawet ucierańca nie nogę zrobić. Ale się rozmarzyła, i zatęskniłam za latem...

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! This looks so yum!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto jogurtowe uwielbiam i to z różnymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm wygląda mega smakowicie :D!

    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Blog
    Jeśli masz chwilę i czytasz mojego bloga, proszę o odpowiedź w ankiecie ;) Pozwoli mi to bardziej dopasować treści.
    Ankieta

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam uwielbiam takie ciasta jogurtowe :) Przepysznie wygląda!

    W wolnej chwili zapraszam Cię na mojego bloga odcienie-koloru.blogspot.com :)
    zostawiam follow by być na bieżąco z Twoimi recenzjami kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedys często piekłam ciasta jogurtowe, ale ostatnio coś się opuścilam ;) Smaka mki narobiłaś na takie ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. ale mi smaka narobiłaś! jak się dorobię blaszki do ciasta to na pewno wypróbuję Twój przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Pycha! Prawie ekran ośliniłam :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...