środa, 26 stycznia 2022

Fit ciasto zebra

Fit ciasto

Dziś zapraszam na ciasto, którego chyba nie muszę przedstawiać. Choć jest ono niezwykle popularne efektowne to robiłam je po raz pierwszy i jestem absolutnie zachwycona. Na pewno nie raz zagości ono na moim stole, na pewno także przy okazji świąt czy innych imprez. To jedno z tych ciast, które świetnie się prezentuje a do tego jest bardzo proste do przygotowania, zrobiłam je bez użycia miksera, dodatkowo nieco je odchudziłam zmniejszając ilość oleju, które uzupełniłam dodatkiem mleka. Ciasto pięknie wyrosło, jest puszyste i wilgotne. 

Składniki (tortownica o średnicy 21 cm):

  • 2 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki ksylitol/erytytolu/cukru
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 3 jajka
  • 100 ml oleju roślinnego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3 łyżki ciemnego kakao

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC.
W jednej misce połączyć suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sól oraz ksylitol. Do drugiej miski wrzucić składniki mokre i wymieszać (np. za pomocą trzepaczki). Przesypać suche składniki do mokrych i dokładnie wymieszać do połączenia się składników. Następnie pół przygotowanego ciasta przelać do drugiej miski, dodać 3 łyżki kakao i wymieszać (gdyby masa była za gęsta dolać mleka, około 4-5 łyżek powinno wystarczyć). Na środek wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy wykładać naprzemiennie najpierw po 3 łyżki jasnej masy, następnie 3 łyżki masy ciemnej. Piec około 40-45 minut (do tzw. suchego patyczka).

*szklanka o pojemności 250ml

Proste ciasto

Fit ciasto zebra

Fit deser

23 komentarze:

  1. Piękne ciasto i można sobie pozwolić na więcej kawałków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze ciasta zebry, ale mi narobiłaś smaka, wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ciasto zebra :) Moja mama piecze ją na oranżadzie białej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smacznie wygląda 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. I w dodatku super wyglada 😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie prezentuje się to ciasto :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka i do tego wygląda świetnie :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Znane ciasto ale zawsze smakuje i zachwyca wyglądem :). Jadłam nie raz ale nie miałam okazji sama upiec. Może skorzystam z przepisu <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczę, co wchodzę na tego bloga to widzę taki przepis, że ciężko go nie wypróbować! To ciasto zebra wygląda przepysznie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda smakowicie :D!
    Dawniej też z babcią robiłam taką babkę zebrę ale potem zwała na mnie winę jak cos poszło nie tak i zaprzestałyśmy współpracy xD Heh
    Zapraszam również do mnie.
    Blog ♥
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  11. dawno nie robiłam tego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis nie wychodzi, wychodzi zbite ciasto, ciezkie do wymieszania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ciasto wychodzi zbyt gęste najlepiej dodać więcej mleka :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...