sobota, 12 stycznia 2019

Pełnoziarniste ciasto marchewkowe z kremem orzechowym


Ciasto marchewkowe robiłam po raz pierwszy. W tym przypadku skorzystałam z przepisu z Kwestii Smaków, choć oczywiście trochę pozmieniałam składniki. Przede wszystkim zrobiłam je w całości mąki pełnoziarnistej, a cukier zastąpiłam erytytolem. W masie nie mogło zabraknąć masła orzechowego, u mnie typu crunchy. Ciasto wyszło bardzo wilgotne, nie za słodkie, z wyczuwalnym smakiem lekko słonego masła orzechowego. Oczywiście jest też bardzo sycące, jednym kawałkiem można się doskonale najeść i przy okazji zaspokoić apetyt na wszelkie słodkości.

Oryginalny przepis na ciasto znajdziecie tu:  Ciasto marchewkowe

Składniki (tortownica o średnicy 24 cm):

Ciasto:

  • 2 jajka
  • 150 g erytrytolu lub ksylitolu
  • 150 ml oleju roślinnego
  • 200 g drobno startej marchewki
  • 1/2 startego jabłka
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 200 g mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
Krem:
  • 400 g serka mascarpone
  • 4 łyżki masła orzechowego
  • 4 łyżki erytytolu/ksylitolu (opcjonalnie)
  • szczypta soli

Wykonanie:


Piekarnik nagrzać do 150 stopni C.
Ciasto: Jajka ubić do podwojenia objętości. Dodawać powoli erytrytol i ciągle ubijać aż masa będzie gładka i puszysta. Następnie wciąż ubijając dolewać cieniutkim strumieniem olej.
Dodać marchewkę, jabłko, orzechy, wiórki kokosowe i wymieszać.
Do osobnej miski przesiać mąkę, dodać cynamon, proszek do pieczenia, sodę i sól, wymieszać. Przesypać do miski z marchewką i delikatnie połączyć wszystkie składniki.
Ciasto wyłożyć do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy piec przez 1 godzinę lub do suchego patyczka.
Krem: Mascarpone przełożyć do miski i zmiksować z dodatkiem masła orzechowego (i opcjonalnie ksylitolu i soli, jeśli nie było ich jej w składzie masła), przez około 1 - 2 minuty, do podwojenia objętości.
Ciasto całkowicie ostudzić i przekroić na 2 części.
Na dolną część ciasta wyłożyć połowę kremu orzechowego, przykryć górną częścią ciasta i posmarować resztą kremu.
Wstawić do lodówki na co najmniej 1 godzinę.





10 komentarzy:

  1. mniam , marzy mi się kawałek teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto marchewkowe moja Mama polubiła od pierwszego kęsa. W wersji pełnoziarnistej jeszcze nie robiłam i widze, że nie ma czego się bać bo wyjdzie. Piękne Ci wyszł o:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy tort marchewkowy a szczególnie z dodatkiem orzechów włoskich lub laskowych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię marchewkowe, chociaż w wersji pełnoziarnistej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajny pomysł. Koniecznie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto przepyszne. Zakochalam sie w tym smaku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ciasto marchewmowe, jednak masa nie moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  8. CZy maskarpone powinno byc zimne czy temperature pokojowa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...