piątek, 23 grudnia 2022

Piernikowe babeczki z powidłami i kremem kokosowym

Babeczki piernikowe

Dziś propozycja na świąteczny stół, czyli pyszne piernikowe babeczki nadziane powidłami i udekorowane kremem kokosowy. Takie babeczki to idealny deser na Święta.

Składniki (ok. 10 babeczek): 
  • 200g mąki orkiszowej lub pszennej
  • 1/2 szklanki ksylitolu 
  • 2 jajka 
  • 120ml mleka 
  • 120ml maślanki 
  • 100ml oleju 
  • 4 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 łyżki kakao 
  • 1 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
Krem: 
  • 1 puszka mleczka kokosowego
  • 150 g serka mascarpone
  • 1/2 szklanki wiórek kokosowych
Dodatkowo: 
  • powidła śliwkowe

Wykonanie:

Do miski wbić jajka, dodać mleko, maślankę, olej oraz ksylitol i wszystko dokładnie wymieszać np. za pomocą rózgi kuchennej lub zmiksować. Do drugiej miski przesiać mąkę, kakao, przyprawę do piernika oraz proszek do pieczenia. Wrzucić suche składniki do mokrych i delikatnie wymieszać do połączenia się składników. Przekładać do foremek na muffinki do około 2/3 wysokości. Piec przez 25 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu odstawić do całkowitego wystudzenia.
Śmietankę kokosową wraz z mascarpone i ksyliotem umieścić w naczyniu i ubijać mikserem aż masa zwiększy swą objętość i będzie puszysta (ok. 3-5 minut). Na koniec dodać wiórki kokosowe i wymieszać.
W babeczkach robić niewielkie wgłębienia np. za pomocą łyżeczki, następnie nadziać je powidłami śliwkowymi. Wierzch udekorować kremem kokosowym.

Deser na Święta

Piernikowe muffinki

Muffinki na święta


Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!


23 komentarze:

  1. Piękne babeczki. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością są bardzo pyszne ;) Wesołych Świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne babeczki :) Wesołych Świąt, dużo zdrowia, radości i pogody ducha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknych świąt!

    A piernikowe babeczki wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babeczki wyglądają cudnie i napewno smakją obłednie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego co cieszy dla Ciebie i Twoich bliskich

    OdpowiedzUsuń
  7. mniammm pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  8. super babeczki i ten krem mniammm

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie i jak tu iść na dietę jak takie smakowitość . - Venus ( miałam problem się zalogować )

    OdpowiedzUsuń
  10. Dei cupcake buonissimi, non vedo l'ora di provarli!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne są :) Uwielbiam wszystko co piernikowe :) Życzę Ci Szczęśliwego Nowego Roku :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne i smakowite babeczki i ten kremik kokosowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają zjawiskowo. Mam na nie wielką ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm pyszności :D

    Trochę spóźnione... Mam nadzieję, że Święta były dla ciebie szczęśliwe. Szczęśliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  15. Pysznie wyglądają. Super propozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale piękne babeczki:)
    Szczęśliwego Nowego Roku!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piernikowych babeczek jeszcze nie jadłam. Jestem ich bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam serdecznie ♡
    Takich babeczek to ja jeszcze nie jadłam, wyglądają bardzo smakowicie! :) Super przepis :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  19. Warto spróbować. Jeszcze takich nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  20. Takich jeszcze nie robiłam. Szykuje mi się zjazd rodzinny, myślę że te babeczki będą świetnym pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  21. smakowicie wyglądają! dziękuję, na pewno przetestuję

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...