środa, 1 lutego 2017

Śniadaniowe ciasteczka owsiane z dżemem

Zdrowe ciasteczka owsiane

Ciastka na śniadanie? Jak najbardziej! Przedstawiam pyszne, zdrowe i bardzo sycące owsiane ciasteczka z dodatkiem słodkiego i orzeźwiającego dżemu. 
Ciasteczka są bardzo proste i szybkie do zrobienia, składają się w sumie z dwóch składników. Nie znajdziemy w nich mąki, cukru ani mleka. Potrzebujemy wyłącznie dojrzałych bananów i płatków owsianych oraz słoiczka ulubionego dżemu. Ja użyłam dżemów Łowicz 100 % z owoców, jeden o smaku czarnego bzu a drugi rokitnika. 
Ciasteczka najlepiej smakują z ciepłym mlekiem lub herbatą. Bardzo polecam. 

Składniki (ok. 10 ciastek):

  • 2 szklanki płatków owsianych 
  • 2 duże dojrzałe banany 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • dżem Łowicz 100% z owoców (u mnie Rokitnik i Czarny Bez) 

Wykonanie:

Płatki owsiane zblendować do konsystencji mąki (nie muszą być aż tak drobne jak mąka). Przesypać do miski, dodać cynamon. Banany rozgnieść, wrzucić do miski z mąką i dokładnie wymieszać. Masa powinna być wilgotna i gęsta. Za pomocą łyżki (najlepiej takiej do lodów), formować sporej wielkości kulki. Z ciasta formować małe koszyczki z dość głębokim wgłębieniem. Do środka wkładać około pół łyżeczki dżemu. Piec przez 15 minut w 170ºC.

Ciasteczka owsiane z dżemem

Zdrowe ciasteczka owsiane

18 komentarzy:

  1. Świetne ciacha, pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne ciastka i ten dżemik... Mniam mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja Uwielbiam! Pozdrawiam cieplo i czekam na kolejne zdrowe propozycje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ale śliczne nic tylko chrupać do herbatki

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ciacha, a dżemy super, przypadły mi do gustu, nawet u mojej mamy w lodówce znalazłam ostatnio ten z rokitnika, a ona wszystkie przetwory ma zawsze własnej roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      U mnie też wszyscy zachwyceni tymi dżemami ;)

      Usuń
  6. ulala.. po takim śniadaniu mogłabym zrobić ze 3 treningi pod rząd <3
    wyglądają nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają cudnie, a ich składniki wskazują na pyszny smak :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością zjadła bym. Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...