sobota, 22 kwietnia 2017

Bananowe pancakes

Bananowe placuszki

Bardzo smaczne amerykańskie pancakes, grube i puszyste, bez cukru, bo z dodatkiem słodkiego banana i zrobione przy użyciu mąki pełnoziarnistej. Przepis jak zwykle jest prosty, a wykonanie naleśników nie zajmuje dużo czasu. Placuszki bardzo ładnie i szybko się smażą oraz bezproblemowo dają się przewrócić ;) Takie placki są wprost idealne na weekendowe śniadanie.

Składniki (8 dużych naleśników):
  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 2 średnie dojrzałe banany 
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)
  • 1/2 szklanki mleka (u mnie migdałowe)
  • olej kokosowy do smażenia

Wykonanie: 

Banany rozgnieść. Przełożyć do miski, dodać jajko, ekstrakt, mleko i wymieszać. W osobnej misce wymieszać ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i sól. Wsypać suche składniki do mokrych i wymieszać do dokładnego połączenia się składników (nie mieszać za długo). Jeśli masa jest zbyt gęsta dodać mleka. Na patelni rozgrzać olej kokosowy. Nakładać ciasto (najlepiej za pomocą chochli), zachowując spore odstępy pomiędzy placuszkami. Smażyć na średnim ogniu około 2 minuty, aż na powierzchni zaczną pojawiać się bąbelki. Przewrócić i smażyć przez kolejne 2 minuty. Po usmażeniu pierwszej partii zmniejszyć ogień i w razie potrzeby posmarować patelnię olejem.


Bananowe placuszki

23 komentarze:

  1. i pancakes i banany uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi ochoty Twoim pancakes. Lubię zapach i smak bananów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie planowałam podwieczorek ;) no i proszę jaka t podpowiedź dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno takich nie jadłam :P Pamiętam, ze dodawałam jeszcze kakao a czasem masło orzechowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno takich nie jadłam :P Pamiętam, ze dodawałam jeszcze kakao a czasem masło orzechowe :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Placuszki z bananami są genialne :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, pyszne śniadaniowe pancakesy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham Pancakes, a banany to moje ulubione owoce. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie! Nigdy nie jadłam pancakesów, ale im częściej o nich słyszę, tym większą mam na nie ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulubione placki mojej córki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bananowe to nasze ulubione placki :D Pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają cudnie :)
    Bananowe placki robiłam dotychczas tylko w wersji wegańskiej i zawsze wychodził pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobię jutro na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy można wszystkie składniki po prostu zblendować? Ciasto byłoby gładkie i jednolite. Czy może będzie wtedy zbyt płynne lub za rzadkie i nie będzie się dobrze smażyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować zblendować, ale raczej krótko, tylko do połączenia się składników. Masa powinna wyjść dość gęsa. Ewentualnie można zblendować tylko mokre składniki i później przelać do mąki :)

      Usuń
  15. Wyszly pycha, ale z maki owsianej sa dosc ciemne i nie prezentuja sie tak pieknie jak na zdjeciu. Tak czy siak, zdrowe i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...