czwartek, 29 września 2016

Kremowa owsianka z nasionami chia

Pyszna, mocno kremowa owsianka na mleku kokosowym z dodatkiem super zdrowych nasion chia.


Kokosowa owsianka


 Dawniej owsianka gościła u mnie prawie codziennie, jednak wraz ze zmianą sposobu odżywienia, a zwłaszcza z  powolną rezygnacją z produktów mlecznych oraz przestawieniem się na śniadania białkowo-tłuszczowe obecnie tylko od czasu do czasu pozwalam sobie na taki posiłek, ale za to zawsze z różnymi składnikami i dodatkami. 

Moja dzisiejsza propozycja bazuje na pysznym mleku kokosowym, a dodatek nasion chia sprawia, że owsianka jest gęsta i kremowa oraz oczywiście pełna zdrowia. Do owsianki można dodać ulubione owoce i dodatki w postaci np. orzechów czy wiórków kokosowych. Ja zdecydowałam się na plasterki banana dla większej słodkości i energii.

Taka owsianka idealnie sprawdzi się na chłodne jesienne i zimowe poranki.


Składniki:
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka nasion chia
  • pół szklanki mleka kokosowego
  • ok. 1/3 - 1/2 szklanki gorącej wody
  • słodzik: u mnie 2 tabletki stewii

Wykonanie: 

Płatki wraz z nasionami chia wsypać do rondelka i zalać gorącą wodą. Odczekać kilka minut, wlać mleko kokosowe i gotować  na małym ogniu cały czas mieszając. Gdyby owsianka wychodziła zbyt gęsta można dolać wody lub mleka. W razie potrzeby posłodzić stewią, ksylitolem lub innym słodzikiem. Na wierzch położyć ulubione owoce, wiórki kokosowe lub orzechy.
Polecam!


Kokosowa owsianka


Kokosowa owsianka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...