niedziela, 23 lipca 2017

Bezglutenowe gofry czekoladowe z masłem orzechowym i porzeczkami

Bezglutenowe czekoladowe gofry

Gofry zawsze kojarzą mi się z latem. Dawno ich już nie jadłam, datego postanowiłam je zrobić, ale w troszkę zdrowszej wersji. Nie wyszły mi niestety chrupiące, ale prawdopodobnie jest to wina mojej gofrownicy. Gofry w smaku i tak były pyszne, dodatek masła orzechowego i świeżych porzeczek wspaniale do nich pasował. Zamiast porzeczek można użyć innych owoców, z malinami czy borówkami na pewno również będą smakowały doskonale.
 Gofry zrobiłam z mąki kokoswej i gryczanej, więc są one bezglutenowe, ale można użyć dowolnych mąk. Nie polecam jednak robić ich tylko z mąki kokosowej, bo ciasto może wyjść zbyt suche, ewentualnie trzeba będzie wtedy dolać więcej mleka. W konsystencji ciasto przypominało takie na omleta, zresztą gofry w smaku również go nieco przypominały. Takie śniadanie to jednak miła odmiana od omleta czy innych placuszków. Z podanych składników wyszło mi 4 gofry takie jak na zdjęciach .


Składniki (4 sztuki):

  • 2 jajka
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka mąki kokosowej
  • 1 łyżka mąki gryczanej
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • szczypta soli
  • 1-2 łyżki ksylitolu
  • 1/3 szklanki mleka roślinnego
  • masło orzechowe
  • owoce (np. porzeczki, borówki, maliny)

Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę z dodatkiem soli. Żółtka, ksylitol i łyżkę roztopionego oleju zmiksować ze sobą na puszystą masę. Dodać mąki, kakao i jeszcze chwilę miksować. Gofrownicę dobrze nagrzać i dokładnie posmarować olejem kokosowym. Nakładać porcję ciasta i piec kilka minut - ja piekłam dość długo, bo przez około 10 minut, ale długość pieczenia zależy od tego jaką mamy gofrownicę. Wyjąć posmarować masłem orzechowym, a na wierzch położyć ulubione owoce.

Gofry bezgltenowe z owocami

Gofry z masłem orzechowym

25 komentarzy:

  1. Apetyczne te gofry :) Nie wyszły chrupiące? Nawet od razu po wyjęciu z gofrownicy? Jeśli od razu po wyjęciu z gofrownicy, takie były to musiały nabrać wilgoci (dlatego gofry powinny odpoczywać na kratce) ;) W innym przypadku może być zbyt mała moc gofrownicy albo krótki czas pieczenia (przytrzymać nieco dłużej). Zauważyłam też, że gofry na wodzie wychodzą chrupiące a te na mleku już nie koniecznie (pominę dużą ilość tłuszczu, która również daje ten sam efekt):) Jakby nie było gofry wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej to wina gofrownicy i niewielkiej ilości tłuszczu ;) Bardzo dawno temu robiłam takie tradycyjne gofry i jak dobrze pamiętam to były bardziej chrupiące, ale wtedy w przepisie było więcej oleju. Będę musiała wypróbować sposób z odpoczywaniem na kratce i użyciem wody albo być może rzeczywiście trzeba je jeszcze dłużej piec :)

      Usuń
    2. Jeśli gofry były chrupiące to to tłuszcz - on wpływa na chrupkość... gofry belgijskie zawsze wychodzą chrupiące, ale one też mają duzo tłuszczu ;) Zdrowy tłuszcz nie jest zły, ale też aby dojść do idealnego przepisu na gofry, trzeba próbować :) Uda Ci się ;)

      Usuń
    3. Na pewno następnym razem zrobię je troszkę inaczej :D

      Usuń
    4. Jestem ciekawa jak Ci wyjdą ;)

      Usuń
  2. Bardzo apetycznie wyglądają :) Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam z masłem orzechowym, kiedyś muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś miałam fazę na gofry i w jedne wakacje robiłam je prawie codziennie, a teraz nie jadłam tak dawno ;/ Będę musiała zrobić jak najszybciej. A te Twoje wyglądają przepysznie - uwielbiam gofry z masłem orzechowym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często właśnie takie masy na placki czy omlety wlewamy do gofrownicy :D Z porzeczkami to musi być pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  6. gofry to kwintesencja lata i zawsze staram sie jakieś w sezonie wymodzić :) obowiązkową z dużą ilością owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całe wieki nie robiłam gofrów. Chyba czas najwyższy to nadrobić. Z letnimi owocami smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię z owocami. Zazwyczaj robię takie zwykłe. Tych chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne. Oj zjadłabym z chęcią 😘

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają bardzo apetycznie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, w takich chwilach żałuję, że nie mam gofrownicy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi to gofry nigdy nie wychodzą :( Rozłażą się.

    OdpowiedzUsuń
  13. A gdybym mąkę i olej zastąpiła innymi? Wyszłoby? Dodam, ze mam grofrowniće 1000 z Biedronki, która nie za bardzo radzi sobie z jakimikolwiek goframi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o mąkę to jeśli nie będzie to kokosowa, to pewnie trzeba będzie dać jej wiecej niż jest w przepisie. Myślę, że inny olej się sprawdzi ;) Jeśli chodzi o gofrownicę to być może będzie trzeba piec je dość długo. Ja też nie mam najlepszego sprzętu i piekłam ok. 10 minut :D
      Sama nie jestem ekspertem od gofrów i często kombinuje, więc nie ręczę, że wyjdą ;D

      Usuń
    2. Ja natomiast chyba będą musiała zainwestować w gofrownicę, bo bardzo lubię gofry.

      Usuń
  14. Strasznie lubię gofry, chętnie spróbowałabym takiej zdrowszej ich wersji ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...