poniedziałek, 28 listopada 2016

Pieczony łosoś z brązowym ryżem i kolorową sałatką

Dietetyczny obiad

W końcu kolejna propozycja obiadowa. Choć zima zbliża się wielkimi krokami, a za oknem już można dopatrzeć się pierwszego śniegu, to u mnie na talerzu króluje prawdziwie wiosenna i kolorowa sałatka z mnóstwem przepysznych warzyw. Łosoś pieczony jest w pysznej marynacie wykonanej z sosu sojowego i soku z cytryny. Do tego pełen zdrowia brązowy ryż. 
Bardzo smaczna i pełnowartościowa propozycja na obiad, którym naprawdę można się najeść.

Składniki (2 porcje):
  • ok. 300 g filetu z łososia
  • 100 g ryżu brązowego lub pełnoziarnistego
  • marynata do łososia: 4 łyżki sosu sojowego, 2 łyżki soku z cytryny
Sałatka:
  • pół opakowania roszponki
  • pół czerwonej papryki 
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • mała puszka kukurydzy konserwowej z czerwoną fasolką
  • 1/2 awokado
  • 2 łyżki oliwy
Wykonanie:

Filet z łososia przekroić na dwie równe części, które następnie umyć i osuszyć. Przygotować marynatę: połączyć 4 łyżki sosu sojowego z 4 łyżkami soku  z cytryny. Łososia umieścić w małym naczyniu żaroodpornym i polać przygotowanym sosem. Wsadzić do lodówki na minimum 1 godzinę. Piekarnik nagrzać do 190ºC . Wsadzić łososia i piec około 20 minut.* Ryż ugotować. W międzyczasie przygotować sałatkę: roszponkę umyć i osuszyć, wrzucić do miski. Awokado pokroić w kostkę i skropić sokiem z cytryny. Paprykę i pomidory pokroić w kostkę i wrzuc do miski z roszponką, dodać  awokado i małą puszkę kukurydzy z czerwoną fasolką. Przyprawy połączyć z oliwą i polać po sałatce. Delikatnie wymieszać. Wyłożyć na talerz i podawać.

*Jeżeli pieczemy łososia ze skórą to najlepiej zrobić kładąc go tą częścią do góry. Po upieczeniu skórka bardzo ładnie odchodzi.
Dietetyczny obiad

Dietetyczny obiad

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...