środa, 26 października 2016

Ciasteczka orzechowe

Ciastka z masłem orzechowym

W ten jesienny wieczór dzielę się przepisem na smaczne i zdrowe ciasteczka, tym razem bez banana, ale za to z pysznym masłem orzechowym, które sprawia, że ciasteczka są bardziej kruche.
Przepis jak zwykle jest bardzo prosty, nie potrzeba również wielu składników, chociaż śmiało można dodać do ciasteczek np. kawałki gorzkiej czekolady lub suszone owoce.
 Ciasteczka doskonale nadają się na szybką przekąskę lub drugie śniadanie.

Składniki (ok. 9 sztuk):
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mąki owsianej
  • 3 łyżki masła orzechowego (u mnie z kawałkami orzechów)
  • 2 łyżki miodu
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180ºC . W misce roztrzepać jajko, dodać miód oraz masło orzechowe i bardzo dokładnie wymieszać. Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia i dodać do pozostałych składników. Wymieszać do połączenia. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, łyżką nabierać masę i wykładać, formując okrągły kształt z zachowaniem odstępów, ponieważ ciasteczka wyrastają. Po każdym nałożeniu moczyć łyżkę w zimnej wodzie, żeby masa się nie kleiła. Piec przez ok. 12-15 minut.
Z przepisu wychodzi ok. 9 sporych ciasteczek. 

Ciastka z masłem orzechowym

Ciastka z masłem orzechowym

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...